בילויים עם מתבגרים



חדש בדף: 

איך לגרום לנר לבעור מתחת למים?


שאלות חשיבה.

1.חוקר חלל פוגש 3 חייזרים, ששמותיהם הם: או, בו ו-גו. החוקר  יודע מראש שיש חייזרים דוברי אמת ויש שקרנים. הוא לא יודע מי דובר האמת ומי השקרן מבין השלושה שהוא פגש. הוא מחליט לשוחח אתם.
או אומר:-בו שקרן.
בו אומר:- או ו-גו שניהם שייכים לאותו סוג.
גו אומר: - בו דובר אמת.

2. דודה חנה אוהבת מים קרים מאד. היא מכינה לעצמה כוס מים ומעל המים יש קוביית קרח גדולה. הכוס מלאה עד הקצה העליון. פתאום מצלצל הטלפון ודודה חנה ניגשת לשוחח. דוד יוסי שואל את דני:
-דני, אתה יודע שבזמן שדודה חנה מדברת, הקרח הולך ונמס?
-כן, דוד יוסי, אני יודע.
-האם ,לדעתך, המים יישפכו מהכוס כשהקרח יימס?

3. חלזון נפל לתוך באר שעומקה 6 מטר. החילזון מנסה לזחול לאור. בכל יום הוא עולה שלושה מטר, ובלילה ירד מטר אחד. תוך כמה ימים יצליח החילזון לצאת מהבאר?

4.צמח מתפתח לרוחבו של נהר, כך שתוך 10 ימים הוא מגיע מגדה אחת לגדה שממול. בכל יום, הצמח מכפיל את אורכו. תוך כמה ימים יגיע הצמח למחצית הנהר?

5. במגירה בחדר חשוך יש 20 כפפות, כולן באותו צבע, ליד ימין וליד שמאל. כמה כפפות עליך לשלוף, אם ברצונך לקבל זוג אחד של כפפות?

תשובות:
1.בו טוען שאו ו-גו שייכים לאותו סוג, אבל הם אומרים דברים מנוגדים. מסקנה: או ו-גו אומרים דברים מנוגדים, לכן הם שייכים לסוגים שונים - ולכן ברור שבו שקרן. מי שטוען שבו שקרן הוא או - לכן ברור שאו דובר אמת. גו טוען שבו דובר אמת - לכן גם גו שקרן.
2.הקרח הצף מרחיק מהכוס נפח V של מים, שמשקלם G - משקל שזהה למשקל הקרח. לכשהקרח יימס, המשקל שיתווסף לכוס לא ישתנה - לכן המים לא יישפכו מהכוס.
3. ביום הראשון, החילזון עולה 3 מ' ויורד 1 מ' - לכן עלה רק 2 מ'. ביום השני , עולה שוב 3 ויורד 1 - לכן הוא כבר בגובה 4 מ'.ביום השלישי הוא כבר בחוץ!
4. הצמח יגיע למחצית הנהר.
5. 11 כפפות - כיון שיש סיכוי שתוציא 10 כפפות שכולן ליד שמאל - או ימין, לכן צריך אחת נוספת.

34 - מספר הפלא על פי אלברכט דירר.


ראה בצרופות!

מודדים את קצב הנשימה.

באדיבות מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים.

מתעטש בחורף? מתעטשת באביב? קצת על קצב הנשימה ועל מזהמים שמפריעים לנו לנשום!

הגוף שלנו זקוק להרבה חמצן כדי להמשיך לעבוד. ככל שאנחנו יותר מתאמצים הגוף זקוק ליותר חמצן. כדי לספק לעצמו יותר חמצן, הגוף מגביר את קצב הנשימה.

קצב הנשימה מוגבר הוא מדד למאמץ גופני. אם נסתכל על אנשים אחרי ריצה או עבודה מאומצת נראה שהם נושמים בקצב מהיר יותר.

איך מודדים את קצב הנשימה?

אתם מוזמנים לבצע פעולה זו עם חבר או בן משפחה נוסף.

מה עושים?

הכינו מראש שעון שמראה שניות, דף נייר ועפרון.

פעולת הנשימה כוללת שני שלבים: שאיפה = הכנסת אוויר, ונשיפה = הוצאת אוויר.

שימו את קצות האצבעות מתחת לנחיריים, כך שתוכלו להרגיש את האוויר היוצא מהאף.

שותפכם לביצוע הניסוי ימדוד דקה אחת. כאשר הוא יכריז - מתחילים! התחילו "לספור בלב" את מספר הנשיפות שלכם עד חלוף הדקה.

לפעמים כשמנסים לנשום באופן טבעי ורגוע, דווקא מתאמצים. אפשר להתחיל את הבדיקה ללא ספירה, עד שתנשמו נשימה סדירה ורגועה. כאשר השותף שלכם יראה שאתם נושמים באופן רגוע, הוא יכריז על תחילת הדקה ואתם תתחילו לספור את הנשיפות "בלב".

רשמו את קצב הנשימה שלכם על הנייר (כדי לא לשכוח!) והתחלפו בתפקידים.

האם מספר הנשיפות שלכם היה זהה?

ניתן לעשות פעילות זו עם כל המשפחה, בזמן מנוחה או בזמן מאמץ.

מה יש באוויר?

האוויר מורכב ממספר גזים בעלי תכונות שונות.

החמצן מהווה כ-21% מן האוויר שעל פני כדה"א והוא חיוני לנשימה לרוב היצורים החיים (קיימים יצורים מיקרוסקופיים שמתקיימים ללא נוכחות חמצן).

מזהמי האוויר מהווים סכנה פוטנציאלית למערכת הנשימה ולגוף כולו והם מהווים כאחוז אחד מהאוויר. חלקם מגיעים ממקורות טבעיים כמו אבק מדברי, אבקה של פריחת צמחים, אפר של הרי געש אך את רוב זיהום האוויר גורמת פעילות האדם, כמו פליטות מכלי רכב, מתעשייה, מתחנות כח, בתי זיקוק, תחנות דלק וחימום בתים. החוק האמריקני הגדיר שישה מזהמי אוויר עיקריים: חומר חלקיקי, עופרת, וגזים שונים - חנקן דו-חמצני, גופרית דו-חמצנית, פחמן חד-חמצני ואוזון.

הסכנה הגדולה ביותר היא בעיקר משאיפת חלקיקים קטנים מאד (פחות מ-2.5 מיקרומטר) שיכולים לחדור בקלות לעומק דרכי הנשימה ועלולים להכיל חומרים רעילים, כגון פחמימנים ומתכות כבדות.

חוק אוויר נקי

בשנת 2011 נכנס לתוקפו חוק אוויר נקי, שמטרתו לשמור על חיי בני האדם ועל בריאותם, לשפר את איכות חייהם ולהגן על הסביבה. החוק הוא למען הציבור ולמען הדורות הבאים.

באתר "אוויר נקי" של המשרד להגנת הסביבה תוכלו לראות את מצב זיהום האוויר באיזור מגוריכם.

באתר של עמותת "אדם טבע ודין" תוכלו לקרוא על פעולות העמותה בנושאי זיהום האוויר.
 

חביתת עשבי תיבול.

באדיבות מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים.
ביצים הן מרכיב מאוד ייחודי בבישול. הן משמשות את האדם לאכילה במגוון מאכלים כמו עוגות, פשטידות ורטבים. הביצה נחשבת מזינה ובריאה בשל שיעור החלבון בה, זאת למרות הכמות הגבוהה של כולסטרול שהיא מכילה, המרוכז ברובו בחלמון. בפעילות זו נכין חביתת עשבי תיבול אווירית וטעימה ונכיר תהליכים המתרחשים בעת בישול הביצה.

הביצה מורכבת משלושה חלקים עיקריים – קליפה (שאותה לא אוכלים), חלבון וחלמון.

ילדים (וגם מבוגרים) מתבלבלים ולא זוכרים מה הוא החלבון ומה החלמון. החלבון הוא שקוף ואינו צהוב כמו החלמון ולכן אפשר להגיד שהוא דומה לחלב. חלב – חלבון. בארצנו צומח פרח החלמונית שצבעו צהוב והוא נקרא על שם חלמון הביצה.

המצרכים הדרושים
  • מחבת
  • מטרפה ידנית או מיקסר חשמלי
  • שתי ביצים
  • שמן זית (או שמן אחר)
  • בצל ירוק
  • תבלינים – רוזמרין יבש או טרי, זעתר, מלח, תימין.

איך מכינים?

1.    מפרידים בין החלבונים והחלמונים.

2.    מערבבים את החלמון עם מזלג ומוסיפים את תבלינים : רוזמרין, זעתר, תימין. שימו לב – תערובת הזעתר מכילה מלח. אם משתמשים בתערובת כדאי לא להוסיף מלח.

3.    מקציפים את החלבונים עם מטרפה ידנית או חשמלית תוך כדי תשומת-לב לשינוי המרקם, הצבע והטמפרטורה.)כדאי לשמור בצד חלבון לא מוקצף להשוואה).

4.    "מקפלים" (מערבבים בעדינות) את קצף החלבונים לתוך תערובת החלמון והתבלינים. צפו בוידאו וראו כיצד מקפלים חלבונים מוקצפים לתערובת.

5.    קוצצים בצל ירוק.

6.    מחממים כפית שמן זית במחבת.

7.    אחרי כחצי דקה, כאשר השמן התחמם, מוסיפים חתיכות קטנות של בצל ירוק.

8.    שופכים את התערובת למחבת, מנמיכים את האש ומכסים. (החביתה תופחת). הופכים בזהירות או מקפלים את החביתה לחצי להשלמת הבישול. בתיאבון

מה קורה לחלבון של הביצה כאשר מקציפים אותו?

ניתן להבחין בשינויים בצורה ובנפח של החלבון המוקצף: הקצף והנוזל שהיה לפני ההקצפה הם אותו החומר - חלבון הביצה - אשר שינה צורה. הקצף מכיל בועות אויר הכלואות ברשת החלבונים. אם תתבוננו בקצף הביצים דרך זכוכית מגדלת, תוכלו להבחין בבועות הקטנות.

למה חייבים להפריד בין חלבונים וחלמונים ולהקפיד על כלי נקי כדי להצליח בהקצפת החלבונים ?

תנאי להצלחה של מקצפת חלבונים הוא - העדר שומן. בחלמון הביצה יש שומן ולכן צריך להפרידו מן החלבון. בנוכחות שומן, החלבונים הנפתחים בהקצפה חופשיים להתחבר עם השומן. חיבור לשומן ולא עם חלבונים אחרים מונע יצירת מירקם ספוגי ואוורירי.

שינוי המרקם של חלבון הביצה מנוזלי ושקוף לספוגי ולבן הוא תוצאה של הוספת אנרגיה. חלבון הביצה מורכב מ- 88% מים ו- 11% חלבון. בטמפרטורת החדר החלבונים שבתוך החלבון צפים בנוזל, מקופלים בתוך עצמם, בלי להתחבר עם חלבונים אחרים. עם הוספת חום או הגברת תנועת בזמן ההקצפה, החלבונים מתחילים להתנגש ביניהם ולהתחבר ברשת גמישה המכילה אויר בין החיבורים.

תהליך זה נקרא דנטורציה של החלבונים (ראו תהליך דנטורציה בפעילות הכנת קוטג')המתבטאת בשינוי המבנה המרחבי של מולקולת החלבון. הערך התזונתי כמעט ולא משתנה. החלבונים עוברים תהליך בלתי-הפיך של פירוק וקיבוע. ניתן להשיג דנטורציה של חלבונים ע"י הרתחה, הקצפה או הוספת אלכוהול.

אכילה בטוחה של ביצים

ביצים, כמו בשר וחלב, הם מוצרים שמגיעים מן החי ולכן הן עלולות להכיל חיידקים או נגיפים מזיקים.

יש לאכול רק ביצים שבושלו בחום.

קראו עוד באתר משרד החקלאות על קניה ואכילה בטוחה של ביצים.



צבעים בחלב.

באדיבותו של מר בעז הדס, MSc,  מורה לכימיה בבי"הס התיכון ע"ש שמעון בן-צבי, גבעתיים.
 
צלחת שטוחה מלאה בשכבה דקה של חלב רגיל.
צבעי מאכל + טפטפת או תבלינים בעלי צבע כמו פלפל שחור, פפריקה, כורכום וכו'.
מקל לניקוי אוזניים.
סבון כלים. (או סבון נוזלי לידיים).

ממלאים בצלוחית קטנה חלב, ואז מטפטפים כמה טיפות צבע קרוב למרכז הצלחת, או מפזרים על פני החלב מעט תבלינים אבקתיים.
טובלים בסבון את המקל לניקוי אוזניים - ונוגעים במרכז צלוחית החלב בעזרת הקצה שנטבל בסבון. (משאירים טבול למספר שניות...)

 יש המון וריאציות ברשת לסירטונים עם הניסוי , למשל:
מה שאפשר לראות זה שצבעים או האבקות על החלב - זזים הצידה בעקבות הכנסת הסבון.



מתוך האתר של מוזיאון המדע ירושלים:


לנסות בבית - מים וסוכר.

מכינים בבית שלגון וברד ממיץ ומסוכר ובודקים כיצד משפיעה כמות הסוכר על התוצר המוגמר?

מה עושים?

הכינו 2 כוסות מיץ מתרכיז.

עדיף להשתמש בכוסות פלסטיק.

לכוס אחת הוסיפו  3 כפות סוכר וערבבו היטב. לכוס השנייה אל תוסיפו סוכר ושימו בתוכה כפית.

הכניסו את שתי הכוסות למקפיא ל-4 שעות.

מה מקבלים?

אם הוספתם מספיק סוכר לכוס הראשונה, תקבלו ברד מתוק וטעים. בכוס השנייה תקבלו שלגון קפוא (הכפית תעזור לחילוץ ולליקוק).

למה?

המים והסוכר שבמיץ יצרו תמיסה.

נוכחות הסוכר משפיעה על טמפרטורת הקיפאון של התמיסה.

ככל שריכוז הסוכר בתמיסה גבוה יותר, טמפרטורת ההקיפאון שלה יורדת.

חלקיקי הסוכר אינם מאפשרים התגבשות יעילה של מולקולות המים ומעכבים יצירת קשרים חזקים.  לכן, נוצרים גושישים קטנים של קרח ולא גוש אחד גדול.

לעובדה זו שימושים מועילים. לדוגמה, גלידה עם אחוז סוכר גבוה קופאת בטמפרטורה נמוכה יותר, ובמינוס 20 מעלות של המקפיא, הגלידה לא קפואה לגמרי ועדיין רכה ונוחה למאכל.

כעת גיליתם שבתמיסות ממותקות משתמשים גם לקבלת ברד במכונות המוכרות בקיוסקים.

 

חידות מדעיות של מכון וייצמן:

פתגמים בתחפושת - והפתרונות. ראה בצרופות.

שאלות חשיבה  דף מס' 1-ופתרון צמוד.נסו לפתור לבד, בלי להציץ! ראה בצרופות.

שאלות חשיבה  דף מס' 2 -ופתרון צמוד.נסו לפתור לבד, בלי להציץ! ראה בצרופות.






פעילויות לסבים ולנכדים גילאי 12 עד 18.


המדור נוסף עקב פניות גולשים - ותודה על הרעיון. 

בשונה ממדורים אחרים, יש כאן יותר קבצים מצורפים. המתבגרים מוזמנים להציץ, לנסות לפתור את החידה - ואם לא יצליחו, יוכלו לקבל רמזים-אבל רק בתנאי אחד, שהוא תנאי בל יעבור: הם חייבים לשלוח את נסיונות הפתרון שלהם. אגב, גם סבא-סבתא מוזמנים לנסות לפתור את החידה!

שאלות חשיבה.


1.בשוק מוכרים פירות. שוקלים יחד 3 אפרסקים ושזיף אחד והם שוקים 150 גרם. כששוקלים אפרסק אחד ושלושה שזיפים, הפירות שוקלים 130 גרם. כמה שוקלים כל שזיף וכל אפרסק?

2. האיכרה בשוק מוכרת ביצים. היא לא יודעת כמה ביצים יש לה למכירה.
 אם היא מסדרת את הביצים בשורות של 3 ביצים בכל שורה, נותרת לה ביצה אחת.
אם היא מסדרת את הביצים בשורות של 5 ביצים בכל שורה, נותרות לה 2 ביצים.
אם היא מסדרת את הביצים בשורות של 7 ביצים בכל שורה, נותרות לה 3 ביצים.
כמה ביצים הביאה האיכרה לשוק?

תשובות:
1. אפרסק שוקל 40 גרם, שזיף שוקל 30 גרם.
2. האיכרה הביאה לשוק 52 ביצים.

חידון של השכלה כללית- ומוסר השכל צמוד.


1. מהו "קשר גורדי"? מי התיר אותו וכיצד?
2. מהי ביצת קולומבוס" ?
3. מהו "העיקרון הפיטרי" ?
4. מהם "חוקי מרפי"?
5. מי אמר "באתי, ראיתי, ניצחתי"?
6. מי לחש "ובכל זאת, זה מסתובב..."
7. מי צעק "אוריקה!" ?

חופש בא? לעבודה!

הילדים בחופש של חודשיים. הם ישנים עד הצהריים, רואים טלוויזיה או משחקים במחשב עד חצות. אם תשאלו אותם כמה זמן אפשר לעשות כלום, הם יגידו שכך הם ממחישים לכם מה משמעות המונח " זמן אינסופי".

אבל המבוגרים מאד היו רוצים לעשות סוף לאינסוף. אז מה אפשר לעשות? לנסות לשכנע אותם למצוא עבודה בתשלום, כדי שאת הכסף יוכלו לחסוך למטרה נעלה, כגון אופניים חדשים או עוד משחק מחשב.

איך ימצאו עבודה? בזה אתם מוזמנים לעזור להם. קודם כל, נסו לקחת אותם לעבודה שלכם. תמיד יש ניירת שצריך לתייק (אגב: שמתם לב כמה ניירת מצטברת מאז שיש מחשבים, שאמורים היו לחסל את השימוש בניר ולתת סיכוי קיום ליערות הגשם ?), או ניירות שיש לגרוס לפני שנקרוס. יש אולי תיקים שצריך למחזר או לפזר, מוצרים שיש לסדר או לשפר, תוויות שיש להדביק או להדביר וכו'.

 כמובן שהפתרון הזה לא תופס אם אתה שופט או שובת, קב"ן או ספן דיילת או חיילת . אז רצוי להתחיל לשאול בין החברים העובדים בעבודות שגרתיות כגון רופא או אופה, סיטונאי או עיתונאי, ספרית או כספרית. בכל תחום יש תמיד כמה מדפים הזקוקים לרענון, כמה ספרים שנאבקים כדי להיפטר מהאבק המצטבר או כמה עבודות קטנות שתמיד ישמחו לקבל עוד זוג ידיים עובדות, גם אם לא מיומנות עדיין.

אם אף אחד לא שש להעסיק ולשלם לאפרוח המבטיח לפרוח, הציעו שיעבוד בהתנדבות ותמצאו דרך לגמול לו בצורה מספקת. הזמינו אותו לסרט בהפתעה, המבורגר בהנאה או טיול אופניים בצוותא.

והנה הדגמה - אמנם לגיל צעיר יותר: מספר מתי א.:

שתי גננות הביאו, כל אחת לחוד, את ילדי הגן לסניף יד-שרה ואני הסברתי להם, מה האגודה... וכו'.


והנה תמונות שאחת הגננות צילמה.

ברקע - מתנדבת עסוקה בעבודתה.




עדיין לא נראה שום פתרון באופק? תתחילו להיזכר בהורים שלכם- הסבא והסבתא הגאים. שאלו אותם אם הם רוצים לארח את הנכד לכמה שעות ואם יש להם משימה אפשרית עבורו. אולי רוצים לצבוע גדר שלא נראית במיטבה? היזכרו בסיפורו של תום סוייר של מארק טווין ותבינו איזה כיף זה יכול להיות! אולי הספרייה בבית הסבא זקוקה מזמן למישהו שיסדר אותה, ידפדף בספרים וייהנה מזיכרונות רחוקים, כגון אלבום תמונות ילדות של ההורים? אולי צריכים לפנות מדפיה ועוד זוג רגליים צעירות שיעזרו להוריד חפצים למחסן – או להעביר לתרומה – יכולות להיות מאד רצויות?

אם גם סבא וסבתא עסוקים בג'וגינג או בקפיצות לגובה , נסו את מסגרות ההתנדבות למיניהן. אם הבן ילך לעזור לילדים חולים בבית חולים, יעריך הרבה יותר את היותו בריא. אם הבת תעזור לאנשים עם צרכים מיוחדים,תישמח להבין שטוב שלה עצמה יש רק צרכים שמסתדרים בעזרת דמי כיס. גם אם יתנדב לעזור בספריה, ימצא סיבה לשמוח שהוא לא חייב לקרוא את כל הספרים שבנמצא...

אז ניזכר בשיר של אריק איינשטיין ונאמר: קדימה, רבותי – רבוטה!



הקלסתרון.

תנו לנכדים חוברות צבעוניות. כל נכד צריך לגזור עין מדמות אחת, להדביק אותה לפרצוף אחר. לגזור תסרוקת מדמות אחת, להדביק אותה לדמות אחרת. כך נוצר פרצוף חדש לגמרי.
לאחר שכל נכד גמר להרכיב את הקלסתרון, הם צריכים להחליף ביניהם את הפרצופים וכל אחד צריך לזהות של מי הפרצוף המקורי.


חידה מתמטית.

סמי כהן

על גדת נהר עומדת משפחה: האבא ששוקל 80 ק"ג, האימא שאף היא שוקלת 80 ק"ג, הבן ששוקל 40 ק"ג והבת ששוקלת גם היא 40 ק"ג. לידם נמצאת סירה שיכולה לשאת רק 80 ק"ג. כל המשפחה רוצה לעבור לגדה השנייה. איך יעשו זאת?

ראו את הפתרון בצרופות.


טיפ קטן:


אם אתם רוצים לרכוש ספר לילד, הספרים האהובים ביותר לשנת 2010 לגילאים אלה הם:

לילדי כתות ז'-ט':1. פרסי ג'קסון וגנב הברק - ריק ריירדן                   2. יומנה של אנה פרנק

3.מסביב לעולם ב-80 יום-ז'ול וורן


לתלמידי י'-י"ב:   1. שומרת אחותי- ג'ודי פיקו                                    2. הטיגריס הלבן-אדווינד אדיגה      

 4. מישהו לרוץ אתו -דוד גרוסמן                                                       

5.יש ילדים זיג-זג                                                                            

 6. נער החידות ממומביי-ויקאס סארופ                                               

7.רודף העפיפונים-חאלד חוסייני

    



הנה מה ששלחה לי חברתי נעמי:

נושא: מה חושב תלמיד, לא נגעתי רק העתקתי כתבי תלמיד בשם עמית גנזר מבי"ס בנהלל. מאוד מצא חן בעיני הלך מחשבותיו וכך הוא כותב:

הבית ספר רוצה מאיתנו ש....נקום בבוקר כמו תרנגולים , ,נסחוב תיקים כמו חמורים נרוץ לבית הספר כמו איילות,

נהיה חרוצים כמו נמלים, נעתיק מהלוח כמו קופים, נהיה בשקט כמו דגים,ואחרי זה כל המורים מתעצבנים למה אנחנו מתנהגים כמו חיות  .


הכדור המקשר בין דורות.

עמית, תלמיד כתה ח' בגבעתיים, אומר שהוא מאד אוהב משחקי כדורגל. הכיף הכי גדול שלו זה כשסבא קונה שני כרטיסים למשחק. הם הולכים יחד, צופים במשחק, מפצחים גרעינים, שותים קוקה -קולה .....ואולי גם מקללים, אבל את זה הוא לא הזכיר... 




השוק המשותף:הסבתא והנכד הולכים יחד לשוק.


יפה אילון מציעה:
אם הנכד כבר גבוה וגם עושה פיתוח גוף, הציעו לו לבוא אתכם לשוק, לערוך קניות ולעזור לסחוב את העגלה. הרבה מתבגרים, שכבר חרשו את כל הקניונים - (ומזל שלא הם שזרעו אותם!) מתלהבים מאד מהליכה לשוק. זה נראה להם אותנטי, מקורי - גם אם לא מקורה - ו"מגניב" כלשונם (אולי בגלל שמסתובבים שם גם גנבים?) .זאת הזדמנות מצוינת להעניק להם כמה טיפים בכלכלת הבית וניהול משק הבית, "בקטנה" -כפי שהם אומרים.

עורכים יחד קניות.

זה גיל מאד מסובך, גיל שבו רוצים להיות כמו כולם - אבל בכל זאת אחרים, מיוחדים. הבנות רוצות להתלבש לפי צו האפנה האחרון, אבל עם סימנים מיוחדים, ייחודיים לכל אחת.
עדנה מספרת שהיא הייתה מורה למלאכה. היא כבר גמלאית, אבל הטעם הטוב והידיים הטובות עדיין אתה. הבילוי המועדף על נכדתה בת ה-17 הוא ללכת יחד לקניות. הנכדה רוכשת כמה חולצות טריקו פשוטות, מעט קישוטים , כפתורים, חגורות. הסבתא והנכדה חוזרות הביתה עמוסות בדברים שעלו פרוטות - יחסית! - ויושבות לעצב את הכל מחדש. מתחת ידיהן יוצאים בגדים מעוצבים, מעניינים - ושונים בתכלית מכל מה שרואים ברחוב בדרך כלל.

אסף - אשף והשף:מבשלים יחד.


אסף מספר שהוא הכי אוהב לבלות עם סבתא במטבח. הוא בוחר מראש איזה מאכל יבשלו יחד. הם יוצאים יחד לקנות את המצרכים ואחר-כך מתכנסים במטבח. אסף הוא לא רק סו-שף - לפעמים הוא ה-שף:הוא חותך, מערבל, מבשל, מתבל - ונהנה מכל רגע. הסבתא על תקן של יועץ בלבד. זה , כמובן, אחרי כמה וכמה פעמים של בישולים בצוותא.

איזה גאדג'ט !


סבתא ע. מספרת שהנכד שלה , בן 18, מאד אוהב גאדג'טים. הבילוי הכי אהוב עליו זה לנסוע עם סבתא לחנות הגאדג'טים שבה הוא כבר בן בית. הוא יכול להסתובב בה שעות. הוא בוחן כל טריק מדליק ומסביר לסבתו באריכות ובסבלנות אין-קץ למה דווקא הגאדג'ט הזה הוא-הוא הנחשב והחשוב ביותר מכל מה שיש בחנות.
כמה עולה התענוג לסבתא? על זה היא לא הרחיבה את הדיבור - כנראה שמספיק לה להרחיב את הכיס...





מספרים על מיספרים.

השבוע, ביום שני, הייתי בבית הספר היסודי בו אני מתנדבת פעם בשבוע במסגרת "ידיד לחינוך". בהפסקה הגיע לחדר המורים ילד מכתה ז' – נקרא לו תום – עם עבודה כתובה. הוא ניגש למורה למתמטיקה , מסר לה את העבודה ואמר:

- המורה, זאת העבודה שעשיתי יחד עם רום ( חבר מהכיתה).

המורה העיפה מבט קצר על הדף ואמרה:

- נראה לי שכל מה שעשיתם בעבודה הזאת  זה רק " העתק " ו"הדבק". אם אגלה שזה כל מה שעשיתם, ועוד שניכם יחד, אתם תקבלו על העבודה הזאת אפס ואחלק אותו לשניים!

תום ניסה לרכך את ליבה של המורה למתמטיקה ( כנראה שעל ראש ה"מעתיק-מדביק" בער הכובע) בכך שניסה להפגין ידע במתמטיקה:

- המורה, אבל למדנו שאפס לחלק לשתיים זה ב"מ( ולמי ששכח –או ששכח ללמוד את זה: ב"מ זה "בלתי מוגדר").

המורה זעפה עוד יותר:

- מה אתה אומר, תום? שתיים לחלק לאפס זה ב"מ?! אפס לחלק לשתיים זה אפס – וזה מה שאתה עלול לקבל גם במתמטיקה!

 

ĉ
Saba Sabta,
29 במאי 2012, 8:04
ĉ
Saba Sabta,
27 בספט׳ 2010, 15:12
ĉ
Saba Sabta,
18 ביולי 2010, 12:37
ĉ
Saba Sabta,
25 בספט׳ 2010, 12:01
ĉ
Saba Sabta,
2 באוק׳ 2010, 2:50
Comments