ימי הולדת

תוכן

  1. 1 האם אתם רוצים לשאול? להעיר? להגיב? אנא צרו קשר
    1. 1.1 טיפים לימי הולדת.
      1. 1.1.1 טיפ ליום הולדת שנתיים.
      2. 1.1.2 טיפ באדיבותה של מירי קליין:
  2. 2 חדש בעמוד:
  3. 3 שימושי בדף:
  4. 4 משחקי יום הולדת – גיל 4 - 3.
    1. 4.1 1.משחק של נשיפות לפיתוח הראות.
      1. 4.1.1 2.לפיתוח חוש מישוש - וניחוש!
      2. 4.1.2 3. "חבילה הגיעה".
      3. 4.1.3 4.נושפים על נרות ומחזקים את הראות.
      4. 4.1.4 5. איתור כוון ומקום.
      5. 4.1.5 6.עבודות יצירה.
      6. 4.1.6 7. תחרות בין שתי קבוצות.
      7. 4.1.7 8. טיפים ליום הולדת לגיל הרך.
  5. 5 משחקים ליום הולדת 6 -5 .
    1. 5.1 1. משחק ליצירת אוירה.
      1. 5.1.1 2. משחק ליצירת אוירה.
      2. 5.1.2 3. העיקר הכיוון - לא הכוונה...
      3. 5.1.3  4. משחק של תנועה ושל זריזות.
      4. 5.1.4 5. לא לצפצף - לשרוק!
      5. 5.1.5 6. התנגשות חזיתית עם כריות אויר.
      6. 5.1.6  7.  תחרות "הנהג הזהיר" מתחילה בגיל צעיר.
      7. 5.1.7 8. משחק "חמשת החושים".
      8. 5.1.8 9 משחק יום הולדת בשרות עצמי.
  6. 6 משחקים ליום הולדת 7-8.
    1. 6.1 1. משחק בקופסת סרדינים.
      1. 6.1.1 2. משחק "כוכב נולד".
      2. 6.1.2 3. הטוש הקבוצתי - משחק לשיתוף פעולה.
      3. 6.1.3 4. משחק זיכרון.
      4. 6.1.4 5.חיקוי קולות.
      5. 6.1.5 6.משחק דמיון.
      6. 6.1.6 7.אכלת אותה (את העוגיה...)
      7. 6.1.7 8.זה לא סטאנד -אפ, אבל כמעט...
      8. 6.1.8 9.הצחוק בריא לבריאות.
      9. 6.1.9 10.דוגמית של דוגמנית.
      10. 6.1.10 11.פסלים אנושיים.
      11. 6.1.11 12.משחק חמשת החושים - ראה משחק אחרון לגיל 5-6.
      12. 6.1.12 13. התחלה של מלתחה.
  7. 7 משחקים ליום הולדת 9-10.
    1. 7.1 1.להתלבש בעיניים קשורות.
      1. 7.1.1 2.לדבר על אוכל - זה לא משמין.
      2. 7.1.2 3.תינוק מגודל.
      3. 7.1.3 4.גישוש, מישוש - ניחוש!
      4. 7.1.4 5.אמת או שקר?
      5. 7.1.5 6.פנטומימה של פתגם.
      6. 7.1.6 7.ריקוד גאוגרפי.
      7. 7.1.7 8.ריקודי בטן.
      8. 7.1.8 9.מספרת ז'קלין.
      9. 7.1.9 10. משחק הפנטומימה.
      10. 7.1.10 11. יום הולדת טקס האוסקר.
      11. 7.1.11 12.משחקי בלונים ביום ההולדת.


האם אתם רוצים לשאול? להעיר? להגיב? אנא צרו קשר



טיפים לימי הולדת.

טיפ ליום הולדת שנתיים.

בקשו מהירקן השכונתי קופסת קרטון גדולה וריקה - ואם אפשר, נקיה ככל האפשר. הכינו גם מפה יפה. לפני שיגיעו האורחים, עזרו לחתן - או לכלת יום ההולדת - להכנס לתוך הקופסא. כסו את הקופסא במפה. נניח שלילד קוראים ירדן. לכשהאורחים יתכנסו, תתחילו לשיר:
-איפה -איפה-איפה ירדן? (בחרו כל מנגינה). 
אחרי כשתי דקות של שירה קולקטיבית, הרימו את הסדין ושירו:
-הנה-הנה-הנה ירדן!
חתן -או כלת יום ההולדת ישמחו מאד - והרי זאת המטרה!


טיפ באדיבותה של מירי קליין:

הילדים הקטנים לא מסוגלים להעריך זמן במדויק. אם הם שואלים :" מתי יש לי יום-הולדת?" והתשובה היא: "בעוד שבוע" – השבוע הזה נראה להם ארוך כמו נצח. כדי להקל על הציפיה, אפשר לערוך אתם חזרה ליום ההולדת.

לילדה הציעו להביא את כל הבובות שלה, לשים אותן על עגלה ולהביא אותן ליום ההולדת. ערכו יחד עם הנכדה שולחן, תנו לה להניח צלחות פלסטיק כמספר הבובות  וממתקים בכל צלחת. אח"כ הושיבו כל בובה לפני הכיבוד, תשירו יחד שירים ושמחו לקראת יום ההולדת האמיתי.

אם מדובר בנכד קטן, בקשו ממנו שיביא את כל בעלי החיים  מפרווה שברשותו וחזרו על הסיפור. אתם יכולים אף לגוון הפעם ולדבר אתו על סוגי האוכל שכל בעל חיים אוהב. מה אוהב הדובי? מה אוכל הכלב? מה מלקק החתול?

השמחה המוקדמת חביבה מאד, מגוונת את זמן ההמתנה ותעסיק את הנכד שעה תמימה – ואלי אף יותר.

והנה תמרי קליין בחזרה הגנרלית::


מזל טוב!



חדש בעמוד:


משחקי חברה במסלול רגוע או במסלול משוגע- ראה בצרופות.


ארגון ימי ההולדת הוא בדרך כלל התפקיד של ההורים, אבל לעתים גם הסבים מתבקשים לעזור. כאן אני מציעה לכם מספר רעיונות. את כולם ניסיתי על בשרן של בנותינו, בזמנו, ושל נכדינו. חלקם מוצלחים יותר, חלקם מצליחים רק בתנאי שהילדים לא רק משתתפים, אלא גם משתפים פעולה.

אני מציעה להתחיל תמיד ממשחקים שבהם משתתפים כולם, כדי לשבור את הקרח. לאחר שהילדים מרגישים חופשיים, אפשר לעבור גם למשחקים לזוגות או לבודדים.
אני יוצאת מתוך הנחה שחשוב לארגן ימי הולדת כל החיים, אבל החל מגיל 12 מתחילים לחגוג בת מצווה, בגיל 13 בר מצווה ואחר-כך הם כבר יודעים לבד – או, לפחות, חושבים שהם יודעים לבד – איך הם רוצים לחגוג.
כמובן שאפשר להעביר משחק מגיל מסוים לגיל אחר, כך שהמאגר די גדול.
גם למבוגרים מותר לשמוח ולחגוג - ועל כך תמצאו סידרת מאמרים בקבצים המצורפים בתחתית העמוד הזה.


                                                                       ציור לרותי מענבר בת 10 - 13.7.2009


שימושי בדף:


מתנות לבת מצווה - ראה בצרופות.

יום הולדת נסיכות, כולל תוכנית מפורטת: ראו קבצים מצורפים, מספר 2.

כדאי לסדר את כל הילדים במעגל. משמיעים שירים מוכרים וכל הילדים רוקדים, ככל העולה על רוחם. רק כשהאווירה התחממה, עוברים לשלב המשחקים. אפשר לחלק להם תופי מרים, למשל, או כלים אחרים שיש בהישג  יד. גם כפיות יכולות להשמיע קול!

 

משחקי יום הולדת – גיל 4 - 3.

1.משחק של נשיפות לפיתוח הראות.

         ציוד: מפת שולחן גדולה, כדורון צמר גפן.


נותנים לכל הילדים להחזיק בשוליים של מפת השולחן. על המפה יש כדור קטן מצמר גפן. הילדים צריכים לנשוף חזק, כדי שכדור הצמר גפן לא ייפול לידם. אם הכדור ייפול ליד אחד הילדים, הילד צריך לשיר שיר או לומר משפט שלם.

2.לפיתוח חוש מישוש - וניחוש!

ציוד: שקית אטומה, חפצים שונים:ירקות, פירות, צעצועים שונים.

שמים בשקית אטומה מספר חפצים, למשל: גזר, כדור, נר, עפרון, מכונית צעצוע, בובה וכו'. המבוגר האחראי מחזיק את השקית מתחת למפה, מחליף כל פעם מקום ונותן כל פעם לילד אחר לשלוף חפץ מהשקית ולנסות לזהות אותו. אם הוא לא הצליח, עליו להעביר את החפץ לילד הבא אחריו, עד שמישהו מצליח לזהות את החפץ.
  

3. "חבילה הגיעה".

ציוד: מתנה קטנה, עטיפות רבות צבעוניות, טוש לכתיבה – והכנה מוקדמת.

דואר ישראל פועל!
 עוטפים חפץ למתנה בניירות אריזה. על כל שכבת אריזה כותבים שורה. למשל: " לבעלת השיער הארוך ביותר", "לבעל השיער הבהיר ביותר", "לבעל כף הרגל הגדולה ביותר",
 " לבעל כף היד הקטנה ביותר", " למי שקופץ הכי רחוק", " למי שיודע לשיר שיר הכי ארוך", "למי שמצליח לעמוד על רגל אחת זמן ממושך ביותר". על האריזה הפנימית ביותר לרשום :" למי שיש יום הולדת" או " למי שיש יום הולדת בשבוע הבא" .

 

4.נושפים על נרות ומחזקים את הראות.

 ציוד: נר,גפרורים, כסא,מטפחת לקשירת העיניים.

מכינים נר דולק על כסא, בגובה סביר. קושרים את העיניים לילד שמתנדב להשתתף. מקרבים אותו לנר ומסובבים אותו שלוש פעמים סביב עצמו. הילד צריך לנחש היכן הנר ולנסות לכבות אותו ע"י נשיפה.

5. איתור כוון ומקום.

ציוד: משטח של שטיח מקיר לקיר, סקוטש, מטפחת לקשירת העיניים.הכנה מוקדמת .

משחק מאד דומה לקודם: אמנם זה דורש מעט יותר הכנה , אבל הוא פחות מסוכן. על שארית של שטיח מקיר לקיר על המשטח מציירים חתול, למשל.על פיסה נוספת של שטיח מקיר לקיר ציירו זנב של חתול. בצד הפנימי העליון של הזנב הדביקו פיסת סקוטש.
תלו את ציור החתול בגובה סביר. קשרו את עיני הילד המתנדב, סובבו אותו שלוש פעמים סביב עצמו ותנו לו את זנב החתול. עליו להצמיד את זנב החתול למקום המיועד לכך.

 

אין לידכם חנות שטיחים שממנה תוכלו לקבל שאריות? אז אפשר להשתמש בלוח עץ שאליו מצמידים גיליון ניר.אפשר  לצייר גם ליצן, למשל,ולצייר לו בנפרד כובע צבעוני. שימו בקצה הכובע ניר דבק מלופף בטבעת, או פיסת סיליקון דביק , כך שיידבק לציור – ותיהנו!

6.עבודות יצירה.

ציוד:מנקי מקטרות, עיניים שנדבקות.

חלקו את הילדים לקבוצות עבודה. כל קבוצה תקבל מספר שווה של מנקי מקטרות ויכינו מהם בעלי חיים, פרחים וכו'. בסוף המסיבה, כל ילד ייקח  את עבודתו הביתה למזכרת. 

7. תחרות בין שתי קבוצות.

ציוד: שני כדורים בגודל שווה ובינוני.

חלקו את הילדים לשתי קבוצות בגודל שווה. הם צריכים לעמוד בשני טורים.תנו לכל ראש קבוצה כדור. כשסופרים: "1,2,3" ראש הקבוצה צריך להעביר את הכדור בזרועות מורמות, מעל הראש, לילד שעומד מאחוריו. אם הכדור נופל, הקבוצה מפסידה נקודה. 
לאחר שהכדור הגיע לילד האחרון בטור, הוא צריך להעביר אותו לילד שלפניו בטור, אבל הפעם שניהם מתכופפים ומעבירים את הכדור בין רגליהם הפסוקות.
מנצחת הקבוצה שסיימה ראשונה והפילה את הכדור פחות.

8. טיפים ליום הולדת לגיל הרך.

ציוד: שירי ילדים.



בהפעלת יום הולדת לגיל הרך (גיל 3-5) יש לתת תשומת לב מיוחדת ורגישה לילדים החוגגים . בהפעלה ליום הולדת בגיל זה ניצור לילדים סביבה מוכרת וביתית עבורם , כך נגרום להם להרגיש בנוח, להשתחרר וחשוב מכך נוכל לגרום להם לשתף פעולה עם כל משחקי ההפעלה ביום ההולדת.

הדרך המובילה להגיע אל הילדים היא שילוב מוסיקה שהם מכירים  כמו לדוגמא שירים מערוצי הפעוטות ושירים מסרטי ה DVD לילדים . באווירה כזאת תוכלו להשיג מילדי יום ההולדת שיתוף פעולה מלא וחווית יום הולדת מלאה .

כמו כן תנו דגש על מפעיל יום הולדת המנוסה בעבודה עם הגיל הרך מפעיל מנוסה יודע שבהפעלה ליום הולדת עם גיל זה יש עדיפות גבוהה להשתמש בדמויות / תחפושות שמוכרות לילדים מהאגדות , דמויות צבעוניות ססגוניות וחיכניות אך לא בדמות ליצן שבגיל הרך גורם לבהלה וחשש בקרב הילדים .

לעוד טיפים , עצות ורעיונות לימי הולדת בקרו באתר שלנו :

http://www.adi-shiri.com/#!birthday-articles/c1fnm

 עד מאה ועשרים!

משחקים ליום הולדת 6 -5 .


1. משחק ליצירת אוירה.

ציוד: אטבי כביסה במספר של פי 5 ממספר המשתתפים.

הילדים עומדים במעגל. נותנים לכל ילד 5 אטבי כביסה. מסבירים להם שהם צריכים להצמיד את אטבי הכביסה לבגדים, אבל יש להסביר גם את מטרת המשחק: כל ילד צריך לחטוף כמה שיותר אטבים מילדים אחרים, להצמיד אותם לבגדיו ולשמור שלא יחטפו ממנו אטבים. מנצח מי שמצליח להצמיד לעצמו את המספר המרבי של אטבי כביסה.

2. משחק ליצירת אוירה.

ציוד: המנחה!

מסדרים את הילדים במעגל. מסבירים להם שכשהמנחה מושיט יד פתוחה, כל ילד צריך לצחוק. כשהמנחה מושיט אגרוף, כל ילד צריך לעשות פרצוף בוכה.

3. העיקר הכיוון - לא הכוונה...

ציוד: בקבוקים ריקים עם פיה רחבה, נרות, חוטים עבים.

כל פעם מבקשים זוג ילדים מתנדבים. קושרים להם מאחור, בגובה סביר ובעזרת חוט, את הנר. מבקשים מהם לנסות להשחיל את הנר לתוך הבקבוק. מנצח מי שמצליח להכניס ראשון את הנר שלו לבקבוק.                        

   

 4. משחק של תנועה ושל זריזות.

"כיסאות מוזיקליים"

 ציוד: מנחה, דיסק עם שירים עליזים, כסאות.
מסדרים במעגל צפוף מספר כסאות באחד פחות ממספר הילדים הנוכחים. אומרים לילדים שהם צריכים להסתובב סביב הכיסאות בקצב המוזיקה. ברגע שהמוזיקה מפסיקה, כל ילד צריך לשבת על כסא. מי שלא הספיק, נשאר לשבת בצד. בכל סבב שבו מורחק ילד, מרחיקים גם כסא אחד.

5. לא לצפצף - לשרוק!

ציוד: כובעים עם מצחייה, משרוקיות כמספר הילדים המשתתפים.
מחליטים מראש כמה ילדים משתתפים בכל סבב. אם מחליטים על 3, יש להכין 3 כובעים ו-3 משרוקיות.
לכל כובע קושרים מקדימה, על המצחייה, משרוקית. חובשים לילד את הכובע על הראש. הוא צריך לנסות לתפוס את המשרוקית בפה, ללא עזרת ידיים, ולשרוק. מנצח מי ששרק ראשון.

6. התנגשות חזיתית עם כריות אויר.

ציוד: בלונים מנופחים,חוטי קשירה.

מבקשים כל פעם זוג מתנדבים. קושרים להם על המותניים מקדימה שני בלונים מנופחים, ועוד שני בלונים מאחור. הם צריכים לנסות להתנגש זה בזה עד שהבלונים יתפוצצו.

 

 7.  תחרות "הנהג הזהיר" מתחילה בגיל צעיר.

ציוד: מכוניות צעצוע,חוטי קשירה.
 הילדים מתחלקים לשלשות. כל ילד בשלשה מקבל מכונית קטנה, קשורה לחוט לא דק מדי  ולא ארוך מדי. כשסופרים עד שלוש, שלושת הילדים צריכים להעביר את המכונית מקיר אחד לקיר שממול, מבלי שהמכונית תתהפך או בלי שתתנגש בחפץ – בקיצור, ללא תאונות. מי שמגיע ראשון, זוכה.
אח"כ עורכים תחרות בין המנצחים.
                                          

8. משחק "חמשת החושים".

ציוד: פיסות בד, פירות, ירקות, ממתקים, צעצועים שמשמיעים רעש, צילומי תמונות - ראו פירוט בגוף המשחק.

הרעיון המרכזי לחגיגת יום הולדת "חמשת החושים" הוא הפעלת החושים של הילדים לניחוש החפצים השונים. הדבר הנחמד הוא שניתן לערוך את המשחק גם לגילאים צעירים וגם לגילאים מבוגרים יותר. יום ההולדת הזה דורש הכנה מוקדמת, אבל העלויות מזעריות.

 

תתחילו בביקור אצל התופרת השכונתית. אין כזאת כיון שיש לידכם רק קניונים? גם ברוב הקניונים יש חדר נחבא אל הכלים (או אל המרתף) שבו ניתן לעשות תיקוני תפירה. כדאי לכם להכיר את השרות, גם כדי שתוכלו להשתמש בו גם לצרכים עתידיים שלכם.

בקשו מהתופרת שאריות של בדים במרקמים שונים: קטיפה, משי, כותנה, פליז, מלמלה, ג'ינס, סריג וכו'.

אפשר להסתפק גם בפיסות קטנות של בד – הרי אין חולקים על כך שלא תלכו לתפור מזה חלוק...

לאחר הקטיף הראשון הזה, כנסו לסנדלר ובקשו ממנו כמה פיסות עור : חלק, מחוספס, לק – מה שהוא יכול לתת לכם.

כנסו לחנות סדקית וקנו רוכסן אחד, חוט תפירה, גומי (אולי זה עוד יעזור לכם בעתיד להחליף את הגומי בתחתוני הילד), סיכת בטחון , וכו' – כל זה בהנחה שאתם חפים מכל כשרון תפירה ואין בביתכם שום פריט שקשור לנישה הזאת.

כנסו לירקן השכונתי והצטיידו בפירות ובירקות: תפוז, לימון, תפוח עץ, אגס, שזיף, אפרסמון, מלון, עגבנייה, מלפפון, פלפל – רק אנא: לא חריף! – צנונית, חסה, קולרבי, כרוב, כרובית וכו'.

מכאן, לחנות הממתקים: חלווה, שוקולד מריר, שוקולד חלב, ופלים, ביסקוויטים,מרשמלו, סוכריות גומי.

כנסו לפיצוחיה וקנו אגוזים, שקדים, צימוקים, פירות יבשים.

חפשו בארון הצעצועים את כל הצעצועים המשמיעים קולות: פעמון, מכונית שנוסעת, בובה מדברת, קובייה,כדור ועוד.

הצטיידו במטפחות ראש כדי לקשור את עיני הילדים ה"נבחנים".

וכעת, ליום ההולדת.

נתחיל בחגיגת יום הולדת לגילאי 5-6.

הסבירו לילדים שחוגגים יום הולדת של חמשת החושים ושאלו אותם אם הם יודעים מהם חמשת החושים. אם עדיין לא יודעים, הסבירו להם. בקשו מאחד מבני המשפחה – אח בוגר, סבא או סבתא - שייקח דף נייר וירשום את שם הילד שמנחש נכון ויוסיף לו נקודה בכל ניחוש נכון.

קשרו לכל ילד , לפי תור, את העיניים.

התחילו מחוש הריח. החביאו את הפירות בשקית לא שקופה. קרבו בכל פעם פרי אחר לאפו של הילד ושאלו מה הוא מריח: תפוח? תפוז? גויאבה? אגס? קלמנטינה? בצל?

לאחר שכל הילדים הריחו פירות , עברו לחוש המישוש. תנו לכל ילד למשש פיסת בד אחרת. הם לא יכולים לנחש אם זאת קטיפה או משי, אבל יכולים לומר אם הבד חלק, רך, מחוספס וכו'. חלק מהם ודאי יכולים לנחש יותר במדויק.תנו להם לנגוע ברוכסן, בגומי, בחוט תפירה, בחבל – או כל חפץ אחר מאותה משפחה.מותר – ואף רצוי – לומר להם מראש מאיזו "משפחה" החפצים שהם צריכים לנחש.

ונעבור לחוש הטעם, בהנחה שבינתיים הילדים קיבלו את הכיבוד העיקרי – פיצה, נקניקיה או כל כיבוד אחר, לכן אפשר לעבור לממתקים וקינוחים.

תנו בכל פעם לילד -  שעיניו קשורות – לטעום דבר אחר, בביס אחד: בננה, חלווה, במבה, ביסלי, פופקורן, שוקולד, סוכריית טופי, מרשמלו, ביס אפרסק, פרוסת תפוח, ביס אפרסמון  וכו'.

נעבור לחוש השמיעה: החביאו בשקית אטומה פעמון וצלצלו בו, בובה מדברת, מכונית נוסעת,  כלב צעצוע נובח, הקפיצו כדור, זרקו קובייה, קרעו דף נייר וכו'.

אחרון-אחרון חביב: חוש הראיה. הראו להם תמונות שצילמתם מספרי ילדים: כיפה אדומה, זהבה ושלושת הדובים, פינוקיו, אצבעוני וכו'. כל ילד, הפעם כמובן בעיניים גלויות, צריך לזהות את הסיפור שהתמונה נלקחה ממנו.

לילדים בגיל 7-9 אפשר לחזור על אותו נושא, אבל הפעם אפשר להעמיק את השאלות ולדייק יותר. במישוש הם צריכים לפענח בדיוק את סוגי הבדים. סביר שהם יזהו גם ריחות של צמחי תבלין. שמיעתם החדה תזהה צלילים של שירים מוכרים- וכיום, עם כל תוכניות הריאליטי על זמרים, זה די ריאלי לצפות שהם מכירים הרבה שירים. בחוש הראיה, הראו להם תמונות של מבנים מפורסמים בעולם – מגדל אייפל, פסל החרות, החומה הסינית, מגדל פיזה וכו'

משחק יום הולדת בשרות עצמי.

ציוד: לחמים פרוסים - כשתי פרוסות לכל משתתף-, ארבעה סוגי ממרחים, ירקות חתוכים לקישוט.

אם מחפשים רעיון נחמד לארגון יום הולדת לגילאי 5-6 ואף לנכדים גדולים יותר, במאמץ מזערי , ללא הוצאות גדולות ועם תוצאות מלהיבות, הנה אחד כזה לפניכם..זה כולל גם הכנת הכיבוד, גם קישוט המזון, גם משחק חברה – וגם העלויות נמוכות.

נחזור לכיבוד של פעם:למשל, כריכים מגוונים. נכין לחמים פרוסים – כשתי פרוסות לכל ילד – וקעריות עם ממרחים שונים: חומוס, אבוקדו, חמאת בוטנים, סלט ביצים ועוד – כיד הדמיון והניסיון הקולינארי של כל אחד ואחת מכם. הכינו סינרים לכל ילד – אפשר לרכוש סינר כזה ב- 3 שקלים ליחידה. אם רוצים "להתפרע", הוסיפו גם כובע מנייר לשף הטבחים – בשני שקל היחידה.


הושיבו את הילדים המצוידים בסינר, אולי גם בכובע ובסכין מריחה לא חדה . בקשו מהילדים להכין כריכים.הכינו ירקות חתוכים לקישוט, לטעם ולתוספת ויטמינים. אפשר להכין פרוסות מלפפון, עגבניות שרי חצויות, זיתים מגולענים, עלי פטרוזיליה, רצועות פלפלים בצבעים שונים – ירוק, כתום, אדום,- פלחי צנוניות וכו'. תנו לילדים לקשט כרצונם. הראו להם שאפשר גם ליצור ציורים מהירקות.למשל אפשר ליצור פרח, בית, בובה וכו'. יש דוגמא אחת פשוטה למתן השראה.


כשנגמר שלב ההכנות, קשרו את עיניו של כל אחד מהילדים,כל אחד בתורו, בקשו ממנו לסתום את האף – כדי שחוש הריח לא יעזור לו . אומרים שאם האף סתום, אפשר לנגוס בצל ולהאמין שזה תפוח עץ. לא ניסיתי וגם לא מציעה שתעשו ניסיון כזה על ילדכם – ובודאי לא על ילד אחר.

נחזור למשחק: תנו לכל ילד לטעום משני כריכים.מותר לו לנגוס רק ביס אחד. על הילד לנחש מה הממרח שעל כל כריך. בקשו מראש שיהיה "שופט" אחד שירשום את התוצאות. כשאחד הילדים עם עיניים קשורות ואף סתום, כל האחרים צריכים להמתין מבלי לעזור או להפריע, כדי שהשיפוט יהיה הוגן.

תתפלאו לראות איזו שמחת יצירה, איזו יצירתיות וכמה צחוקים אפשר להפיק ממספר כריכים!

יום הולדת שמח!

משחקים ליום הולדת 7-8.

1. משחק בקופסת סרדינים.

ציוד: מנחה שיסביר את המשחק.

המשחק מתאים לילדים בני 7-8. אם מארגנים לאחד מהם יום כיף או יום הולדת, אפשר להציע את המשחק הזה.

העיקרון: מאד דומה למשחק המחבואים, רק בשינוי קל. כל הילדים, פרט לאחד, עוצמים עיניים וסופרים בקול רם עד מספר שהוחלט עליו מראש. בינתיים, הילד היחיד שלא עוצם עיניים, מחפש לעצמו מקום מחבוא.

כשמסתיימת הספירה, כולם מתחילים לחפש את האחד. הילד הראשון שמוצא אותו, לא צועק בקולי-קולות. להפך: בשתיקה מוחלטת, הוא מצטרף אליו במחבואו. האחרים ממשיכים לחפש, עד שילד שלישי מגלה את השניים שקדמו לו ומצטרף אליהם.

כך, לאט אבל בטוח, כל הילדים מתחבאים ומצטופפים במחבואו של הראשון.

בסיבוב הבא, הילד הראשון שמצא את המתחבא, הוא זה שיתחבא ראשון וכל האחרים יעצמו עיניים.



2. משחק "כוכב נולד".

ציוד: פתקי נייר, עפרונות - ואם יש, רצוי מיקרופון.

יש ילדים שאוהבים לשיר ויש ילדים ששונאים לזייף. חגיגת יום ההולדת זאת הזדמנות טובה לתת לילדים שרוצים לשיר, להופיע. הילדים האחרים ישמשו כקהל ויש לאפשר להם לדרג את הראשונים.

בקשו מכל הילדים שרוצים לשיר לקום ולעמוד מימין, למשל. כתבו על פתקים מספרים עוקבים ,כמספר הילדים שיופיעו. תערבבו את המספרים בקערה ותנו לכל "זמר" למשוך פתק. שימו על חולצתו של כל ילד מתמודד את הפתק שהוא הגריל, ותצמידו אותו עם סיכת בטחון, ליתר בטחון.

כל שאר הצופים יקבלו כל אחד עפרון ומספר פתקים כמספר המתמודדים. ההנחיה ברורה: אם הם אוהבים את ביצוע השיר, כותבים את מספרו של "הזמר המבצע" ושמים את הפתק בקלפי שהכנתם מראש (קופסת טישו ריקה, למשל). אם המתמודד לא נשמע לילד, הוא יכתוב את הספרה "0" במקום המספר שעל החולצה של המתמודד(כדי שלא יראה חשוד אם לא יכתוב כלום).

בסוף תחרות השירה, שני "שופטים" יספרו את מספר הקולות שצבר כל ילד שמתמודד ויכריזו על המנצח. הנה נולד כוכב!

3. הטוש הקבוצתי - משחק לשיתוף פעולה.

ציוד: טושים שחורים  ועבים, דפי נייר גדולים , חוטי צמר או חוטי ניילון, פרסים כמספר הילדים בקבוצה.

נניח שיש 20 ילדים שמשתתפים במסיבת יום ההולדת. מבקשים מהילדים לספור עד 5, לפי תור. כל ילד חייב לזכור מה המספר שלו. אחר-כך מבקשים מכל הילדים שמספרם 1 לשבת יחד, מאלה שמספרם 2 לשבת יחד וכו'. כך נוצרות 4 קבוצות שבכל קבוצה 5 ילדים.

נותנים לכל קבוצה דף נייר גדול וטוש שחור. מציידים כל ילד בחוט ניילון - או צמר - לא ארוך ועוזרים להם לקשור את החוט לטוש. כך נקבל טוש "קבוצתי", אליו קשורים 5 חוטים, שבקצה של כל חוט קשור ילד. 

כעת מסבירים לילדים שאנחנו מניחים את הטוש על הנייר הקבוצתי. הילדים צריכים לנסות לצייר מבלי לנגוע בטוש, אלא רק ע"י משיכה בחוט האישי של כל אחד.

הקבוצה שתצייר את הציור הקבוצתי הכי יפה, תזכה בפרס.


4. משחק זיכרון.

ציוד:מנחה!

מושיבים את כל המשתתפים במעגל. הראשון אומר:
-הייתי בקניון וקניתי מטריה.
השני צריך לזכור מה אמר הילד שלפניו, לחזור על כך ולהוסיף עוד חפץ.
-הייתי בקניון, קניתי מטריה וספר.
השלישי:
-הייתי בקניון, קניתי מטריה, ספר ותיק.
המנחה חייב לזכור היטב הכול. הילד שטועה, צריך לדקלם שיר, לספר בדיחה או כל עונש אחר שנוח לו לבצע.

5.חיקוי קולות.

ציוד : פתקים רשומים מראש.

מכינים מספר פתקים כמספר המשתתפים. על כל פתק רושמים שם של בעל חיים או חפץ המשמיע קול. מתקשים בציור? כתבו את השם. למשל: צפרדע, פרה, סוס, אופנוע, כלב, חמור, חתול, שעון, חתול, תרנגול,שואב אבק,  ברווז וכו'. מקפלים את הפתקים, מכניסים את כולם לכובע או למיכל ומערבבים. כל ילד  מושך פתק. לאחר שכולם לקחו פתק אחד, מתחילים את המשחק. כל ילד  צריך להשמיע את הקול האופייני לחיה המצוירת או החפץ המצויר, והאחרים צריכים לזהות את החיה –או את החפץ.

6.משחק דמיון.

ציוד : שני פתקים ריקים וכלי כתיבה לכל משתתף.שני מכלים.

מבקשים מכל משתתף לרשום על פתק אחד מה היה רוצה לקבל כמתנה ליום ההולדת.אוספים את כל הפתקים במיכל א'.
כעת מבקשים מכל משתתף לרשום על פתק אחר מה קיבל באמת ליום ההולדת. אוספים את כל הפתקים בכלי ב'.
מערבבים היטב את כל הפתקים. נותנים לילד הראשון למשוך פתק אחד מכל מיכל, להקריא קודם את הכתוב בפתק ממיכל א' ואח"כ את הפתק ממיכל ב'.
למשל:"הייתי רוצה לקבל נסיעה לחו"ל". "קיבלתי כותונת לילה". 

7.אכלת אותה (את העוגיה...)

ציוד:מקל ארוך (של מטאטא,למשל), 3 בישקוטים, חוטים.

על מקל של מטאטא  קושרים בעזרת שלושה חוטים דקים   3 בישקוטים: אחד באמצע המקל, ושניים בשני הקצוות. מחזיקים את המקל במאוזן בגובה סביר. 3 ילדים צריכים לנגוס מהבישקוטים עד שהבישקוט נגמר. הילד שמצליח לשיר או לשרוק ראשון, מבלי לפזר פירורים, הוא המנצח.

8.זה לא סטאנד -אפ, אבל כמעט...

ציוד:ילדים עם בטחון עצמי וחוש הומור.

"צודק מי שצוחק אחרון". ילד שחושב שהוא מצחיק, יושב על ארבע ועושה פרצופים מצחיקים כדי להצחיק את אחד הילדים היושבים במעגל. הילד היושב צריך להתאפק לא לפרוץ בצחוק. אם צחק, הוא צריך לרדת על ארבע ולנסות להצחיק ילד אחר.

9.הצחוק בריא לבריאות.

ציוד:כסאות.

מושיבים את הילדים בשני טורים, ילד מול ילד, או על כסאות, או על הרצפה. הם צריכים לשבת כך שסוליות הנעליים שלהם יגעו זו בזו.
מוציאים את אחד הילדים, קושרים לו את העיניים. הוא צריך לעבור מעל רגלי הילדים, מבלי לדרוך על אף אחד. מותר לעזור לו רק בדיבורים ולהדריך אותו.
כך עוברים כל הילדים.
כשמגיע תורו של הילד האחרון, לאחר שקושרים לו את העיניים, מסמנים לכולם, בשקט, שיאספו את רגליהם. הילד מתאמץ לא לדרוך – אבל הדרך פנויה כולה!

10.דוגמית של דוגמנית.

ציוד:מטפחות, יריעות בד, סרטים, מחרוזות.

משחק זה מתאים יותר לבנות מאשר לבנים. מחלקים את הילדות לשתי קבוצות: קבוצה של דוגמניות וקבוצה של מעצבות. כל ילדה יכולה לבחור לאיזו קבוצה עליה להשתייך. הבחירה צריכה להיעשות כך שהדוגמניות והמעצבות במספר שווה, כך שלכל דוגמנית תהיה מעצבת אישית. יש רק להסביר שאחרי סבב ראשון, מחליפים תפקידים – כך שכל ילדה תהיה גם דוגמנית וגם מעצבת.
בהינתן האות, כל מעצבת בוחרת את הפריטים היפים בעיניה והולכת "להלביש" את הדוגמנית. התחרות היא לא על הזמן, אלא על התוצאה.
כשכל הדוגמניות כבר "מעוצבות", הן מהלכות על "מסלול" שהכנו מראש והקהל מחליט מי המנצחת בסבב הראשון.
בחלק הבא, עוברים לחילופי התפקידים.

 

11.פסלים אנושיים.

ציוד:חדר גדול נוסף או חדר מדרגות.

מוציאים את כל הילדים לחדר אחר ומשאירים רק ילד אחד. אומרים לו שיציג פסל, מה שבא לו. אח"כ מכניסים ילד שני. שואלים אותו איך לדעתו מוטב שיראה הפסל. הוא מתקן את התנוחה, ואז משאירים אותו גם באותה תנוחה.
מכניסים ילד שלישי, כדי שיתקן את שני הפסלים העומדים. כמובן שגם הוא מצטרף לפסל – וכך הלאה, עד שכולם "מפוסלים".


12.משחק חמשת החושים - ראה משחק אחרון לגיל 5-6.

13. התחלה של מלתחה.

ציוד:גופיות או חולצות לבנות פשוטות כמספר המשתתפות ובמידות תואמות, צבעי בד, צבעי טוליפ, דבק גוטרמן,כפתורים צבעוניים. מחטים,מספריים וחוטים אם הילדות יודעות לתפור או אם יש מספיק אמהות שעוזרות בחגיגה,פתקים מודפסים(ראה תוכן בסוף הכתבה).


ציוד: גופיות או חולצות לבנות פשוטות כמספר המשתתפות ובמידות תואמות, צבעי בד, צבעי טוליפ, דבק גוטרמן,כפתורים צבעוניים. מחטים,מספריים וחוטים אם הילדות יודעות לתפור או אם יש מספיק אמהות שעוזרות בחגיגה.

 

בנות בגיל 7-8 חוגגות ימי הולדת רק עם בנות, לכן נוכל לערוך את החגיגה סביב נושא שמתאים לילדות: העשרת המלתחה.

 

חשוב: יש להכין משטחי עבודה גדולים:שולחנות או משטחים בגובה נוח לגובה הילדות.

לאחר ההתכנסות, ההתרגשות וחלוקת המתנות לחוגגת או לחוגגות – במידה ויש יותר מחוגגת אחת, עוברים למלאכה עצמה.הפעם נשלב דמיון,טעם, מוטוריקה עדינה ומעט התמדה.

תנו לכל ילדה חולצה והציעו לה לצייר עליה כל מה שהיא רוצה או אוהבת: פרחים, פרפרים (או שניהם), פרצופונים, ציפורים, צעצועים – בקיצור, כל מה שהיא אוהבת או יודעת לצייר טוב.

בשלב שני, הילדות צריכות לצבוע את הציור עם צבעי הבד. הן יכולות לקשט עם הכפתורים – אותם אפשר לתפור או להדביק עם דבק גוטרמן. מאד יפה לקשט גם עם צבעי הטוליפ, עם נצנצים למיניהם וכו'.

 

בסוף המסיבה, כל ילדה לוקחת את החולצה הביתה ובהזדמנות הראשונה תוכל להתגנדר אתה.

ציידו כל ילדה בפתק שהדפסתם מראש שבו רשום שיש לכבס את החולצה על צד שמאל ולייבש רק בשמש ולא במייבש – אחרת הציורים ייפגעו.

יום הולדת שמח!


מזל טוב!

משחקים ליום הולדת 9-10.




1.להתלבש בעיניים קשורות.

ציוד: זוגות מכנסיים וחולצות כפתורים כמספר המשתתפים.לבנות: חומרי איפור טובים.

המשחק המומלץ כאן מאד מצחיק ומאד מתאים לימי החורף, כשכל בגד נוסף שלובשים מחמם את הגוף – ובמקרה זה, גם מצחיק את הנוכחים ומחמם את הנשמה.

לכן, אם אתם רוצים להעלות את מפלס מצב הרוח במסיבת יום ההולדת, תכינו ערימה של מכנסיים, חולצות כפתורים ועוד פריטי לבוש כיד הדמיון – והארון – העומד לרשותכם. תכינו גם שתי מטפחות לקשירת עיניים.

כעת הילדים צריכים להסתדר בשני טורים. בכל פעם, הילד שעומד בראש כל טור מקבל קשירת עיניים הדוקה ואדוקה. עוזרים לשניהם להגיע לערימת הבגדים. כל ילד צריך ללבוש מכנס וחולצה מעל בגדיו, מבלי לראות דבר – רק בגישוש.

זה נשמע קל – אבל זה לא פשוט בכלל! אם אתם רוצים לחוות את ההרגשה, אתם מוזמנים לנסות בעצמכם...ותופתעו לגלות עד כמה זה לא קל!

אם החוגגות הן בנות, אפשר להוסיף גם פינת איפור עצמי, בעיניים קשורות. רק אנא תדאגו שחומרי האיפור יהיו בטיחותיים, לא אלרגניים וגם אם יכתימו את הבגדים, שאפשר יהיה בקלות להוריד את הכתמים הלא רצויים בקלות.

התחרות כאן היא גם אישית וגם קבוצתית. בכל זוג, מנצח הילד שהצליח ללבוש ראשון את בגדיו. הקבוצה המנצחת היא הקבוצה שמשתתפיה בצעו את המשימה בזמן הקצר ביותר. כמובן שיש להכין פרסים לכל משתתף. זה יכול להיות קרמבו או סוכרייה – העיקר שכולם ירגישו תמורה לתרומה שהרימו להצלחת המשחק.

2.לדבר על אוכל - זה לא משמין.

ציוד:מנחה.

יש להסביר לילדים שיש בשפתנו אין-ספור ביטויים הקשורים לאוכל ולמטבח. כל ילד צריך לחשוב ולומר ביטוי כזה. למשל: אדום כעגבנייה, חמוץ כלימון, יבש כמו צנון, רך כחמאה, מתוק כמו דבש, "אכלת אותה", ילדי שמנת, נולד עם כפית זהב בפה, וכו'.
אפשר להרחיב, למשל:"לכל סיר יש מכסה", "לא מדבשה ולא מעוקצה", "שיטת המקל והגזר", "לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה" וכו'.

3.תינוק מגודל.

ציוד:2 חיתולי בד או שתי מטפחות גדולות, שתי סיכות בטחון.

תחרות בין שני זוגות: בכל זוג יש הורה וילד. הילד נשכב על הרצפה או על השטיח. ההורה צריך לחתל אותו היטב. אחר-כך הילד צריך להסתובב כעשר דקות עם החיתול. הזוג שאצלו החיתול החזיק מעמד זמן רב יותר, מנצח.

4.גישוש, מישוש - ניחוש!

ציוד:מטפחת לקשירת עיניים.

מבקשים מתנדב. קושרים לו את העיניים. הוא צריך לעבור בין 3 משתתפים, שהם חבריו הקרובים, ולזהות מי בעל היד שהוא ממשש.

 

5.אמת או שקר?

ציוד: מנחה.

כל אחד אומר 3 משפטים: 2 שהם אמת ואחד שהוא שקר. האחרים צריכים לנחש מה השקר.

6.פנטומימה של פתגם.

ציוד: מנחה וידע מוקדם של פתגמים.

משחק הפתגמים. הבנות מתחלקות לשתי קבוצות. קבוצה א' בוחרת בלחש פתגם ובוחרים מישהיא שיכולה להדגים אותו בפנטומימה. הקבוצה השנייה צריכה לנחש מה הפתגם. אח"כ מתחלפים.

7.ריקוד גאוגרפי.

ציוד:מנחה ומוזיקה.

ריקוד לפי פקודות. מחלקים אותם לזוגות ומשמיעים מוזיקה.    

כשצועקים "תל אביב", כל אחד צריך להסתובב סביב עצמו.
"             " חיפה "        "       "           להרים רגל ימין.
"            " ירושלים "    "        "          לעמוד.
"             " באר שבע"  "         "           להרים יד שמאל.
מי שטועה, נפסל. 

8.ריקודי בטן.

ציוד: מטפחות גדולות צבעוניות, מוזיקה.

תחרות של ריקודי בטן. מחלקים לכולן צעיפים. הן צריכות לקשור את הצעיף על המותן. משמיעים להן מוזיקה מתאימה והן צריכות לרקוד כך שהסולטן יתרשם וייתן להן פרסים.

9.מספרת ז'קלין.

ציוד: סיכות שיער, קשתות, קוקיות וכו'.

מתאים בעיקר לבנות - ולבנים עם שיער ארוך, או לכאלה שחולמים להיות ספרים כשיהיו גדולים.

כולן מוזמנות לטקס חלוקת פרס האוסקר על התסרוקת המוצלחת ביותר. מחציתן הן שחקניות, מחציתן מעצבות שיער. יש להכין סרטים, קשתות, סיכות, קוקיות – רק לא כינים!

בכל זוג מתחילה מעצבת השיער לעצב את תסרוקת השחקנית.
כשכולן מוכנות, כל שחקנית עולה בתורה לבמה ואומרת משפט לגבי הסרט בה היא הופיעה. אח"כ עולות מעצבות השיער ומספרות מה היה הכי קל ומה היה הכי קשה בתסרוקת שהן עיצבו.

10. משחק הפנטומימה.

ציוד: עפרון, פתקי נייר כמספר הילדים.

יש ילדים שאוהבים להופיע בפני קהל, ויש אחרים שהם מעט ביישנים. המשחק הזה יכול לשלב מצוין בין שני ילדים, אחד עם בטחון עצמי והשני, מעט ביישן.

מכינים פתקים בזוגות: שני פתקים עם האות א', שניים עם ב', וכו'. מערבבים את הפתקים. כל ילד מושך פתק והולך לאתר את בן זוגו האלפאבתי.

לאחר שנוצרו הזוגות, אפשר לתת להם גם להתחלף ביניהם, אם רוצים.

כעת כל זוג צריך לשבת במקום משלו, להכין נאום קצר על כל נושא שעולה על דעתם. הילד ה"אמיץ" יעמוד ראשון וינאם. הביישן יעמוד מאחוריו, כשידיו עוברות מתחת לבתי השחי של הראשון. כשהראשון ידבר, השני יעשה את התנועות המלוות את הנאום.

כדאי להכין מצלמת וידאו ולצלם אותם – יש קטעים שיהיו כל-כך מצחיקים, עד שחבל יהיה לא להנציח אותם.

11. יום הולדת טקס האוסקר.

ציוד: מספר סטים לאיפור ילדות, יריעת בד אדום פשוט ולא מחליק באורך 3-4 מטר, צעיפים, מחרוזות, מצלמת וידאו עם צלם צמוד.

הילדות כבר בנות 9-10 והן כבר הספיקו לראות אי-אלו סרטים ומכירים שחקנים ושחקניות מתוכניות הילדים.

כל מה שצריך לקראת יום ההולדת הזה הוא לגייס כמה אמהות נוספות שיודעות מעט לאפר ולהלביש. אם האמהות עסוקות, בקשו מהבת הגדולה יותר שתזמין כמה מחברותיה – הן יתלהבו מאד לאפר ולקשט. גם הנערות עסוקות מדי? נסו לגייס כמה סבתות: הן ודאי יודעות לאפר. הפעם האיפור לא נועד להסתיר קמטים להראות פנים צעירות יותר, אלא להפך: לנסות לבגר פנים צעירות – ומה קל מזה? בקשו מבן בוגר או חברה קרובה להצטייד במצלמת וידאו ולצלם את כל האירוע.

ספרו לילדות שהיום יום ההולדת הוא בסגנון טקס חלוקת פרסי האוסקר, רק שהפעם זה לא יערך בהוליווד המהוללת, אלא בביתכם הקט. כל ילדה צריכה להחליט את מי משחקני תוכניות  הילדים, מהפסטיבלים של שירי הילדים או מסרטי הילדים, היא רוצה לגלם. כל ילדה צריכה לבחור פריט או שניים שתוסיף לבגדיה, איפור כלשהו שאחת המתנדבות תאפר אותה והכי חשוב: היא צריכה להכין נאום משכנע. בנאום היא צריכה להסביר מדוע הדמות שהיא בחרה ראויה לקבלת פרס האוסקר המהולל!

בקשו מהילדות להחליט ביניהן על פי איזה סדר תעלה כל אחת על ה"שטיח האדום", תעבור עליו מקצה לקצה ולשאת נאום קצר ומשכנע ככל האפשר. הן לא מצליחות להחליט? הכינו פתקים עם מספרים כמספר המשתתפות ועשו הגרלה.

כמובן שיש למנות מראש ועד שיבחר בנאום הטוב ביותר, בדמות הדומה ביותר ועוד אלמנטים חשובים, עליהם מחליטי ם מראש.למשל: מי הכי מצחיקה? מישרה הכי יפה – אם החליטו לשיר? חשוב לספר לילדות מה הקריטריונים לבחירת המנצחות, כדי יידעו במה להשקיע את מאמציהן.

תכינו פרסים למנצחות ופרסי ניחומים לכל מתמודדת שלא עברה את האודישין.( החוויה היא ההכנות וההתרחשות – הפרסים ממש לא חשובים כאן.)

אפשר כעת לעשות להפסקה מתודית ומלודית– לא ללמידה, כי אם לאכילה. תנו לילדות ליהנות, לדסקס, לצחוק – אל תזרזו אותן.

לפני העוגה, הגיע זמן ההקרנה: תקרינו לפניהן את הסרט שצולם. גם אם המתמודדות לא יהפכו לשחקניות ממש, אין ספק שהסרט הזה יזכה במחיאות כפיים!!!

בקשו מהן להחליט על שם לסרט ובחרו בשם המוצלח ביותר, על פי הצבעת הרוב.

מזל טוב!


12.משחקי בלונים ביום ההולדת.

ציוד: בלונים בכמות גדולה, נייר דבק,חיצי הטלה קטנים, לוח גדול, חוטי קשירה, צבעי מאכל, משפך.

שמענו ,ראינו והתפלאנו על המחירים שההורים משלמים לימי ההולדת של הילדים. אבל כמובן שאפשר גם אחרת. אפשר לארגן לבד יום הולדת מוצלח ומהנה, גם מבלי להשקיע אלפי שקלים ובלי שנעבוד על זה חודשים 24/7.

אז מה אפשר לעשות?

למשל, אפשר לארגן יום הולדת של בלונים. קונים כמות גדולה של בלונים ומארגנים את המשחקים הבאים.

בשלב ראשון, מציעים תחרות של ניפוח בלונים. כל ילד – או כל ילד שרוצה בכך – מנפח בלון עד שהבלון מתפוצץ. זוכה מי שמפוצץ את הבלון שלו ראשון.

כעת קושרים את פתחי הבלונים המנופחים כדי שהאוויר לא ייצא. מבקשים בכל פעם זוג מתנדבים. קושרים לכל מתנדב שני בלונים מקדמת הבטן ושניים מאחורי הגב. שני הילדים צריכים להתנגש זה בזה עד שאחד מהם מצליח לפוצץ את כל הבלונים של הילד השני. זוג המתנדבים הבא חוזר על המשחק, עד שאתם מרגישים שהמשחק נגמר.

המשחק הבא: על מקל ארוך – למשל , מקל של מטאטא – קושרים בחוטים ארבעה בלונים מנופחים. יש להתאים את אורכי החוט כך שהבלון ימצא בגובה הפה של הילד המשתתף. נותנים לכל ילד קיסם שיניים. הילד צריך להחזיק את קיסם השיניים בין שיניו ולנסות לפוצץ את הבלון שלידו. מי שמצליח לפוצץ ראשון את הבלון שלו, זוכה.

המשחק הבא הוא שיא הבידור, אבל צריכים לשחק אותו בחצר או בגינה שמתחת לבית . משיגים לוח גדול – קרטון ביצוע, לוח מגנטי גדול, קרטון של קופסא גדולה שפרסתם או אפילו לוח שולחן של פיקניק.

מכינים מראש בלונים מיוחדים: מכינים כוסות מים כשבכל כוס ממיסים מעט צבע מאכל. יהיו מים ירוקים, צהובים, אדומים, כחולים. אפשר גם לערבב כחול ואדום כדי לקבל סגול, כחול וירוק כדי לקבל טורקיז, אדום וצהוב כדי לקבל כתום. ככל שיהיו לנו יותר צבעים, הילדים ישמחו יותר.

בעזרת משפך מוזגים מים צבעוניים לכל בלון ורק אחר כך מנפחים אותו. אין צורך לנפח אותו לגמרי – מספיק ניפוח מועט.

מצמידים את הבלונים המנופחים והמכילים מים צבעוניים ללוח שהכנתם מראש, בעזרת נייר דבק. את כל ההכנות האלה יש לעשות מראש ולהביא את הלוח המוכן למשחק, לאחר שהם יצאו לחצר.

כעת ציידו כל ילד משתתף בחיצי הטלה קטנים. עליהם לקלוע לבלונים. כשאחד הילדים יקלע לאחד הבלונים, המים הצבעוניים ישפריצו לכל הכוונים. ומי שלא ראה את שמחת בית ההשפרצה, לא ראה שמחה מימיו!

יום הולדת שמח!

 
מה אתם מציעים? אנא כתבו sabaandsabta@gmail.com

הרבה אושר וחיים טובים,

קורה שורץ      
                                                  
  
ĉ
Saba Sabta,
12 ביוני 2010, 14:15
ĉ
Saba Sabta,
15 בספט׳ 2010, 1:45
ĉ
Saba Sabta,
6 בספט׳ 2010, 22:18
ą
קורה שורץ,
3 בדצמ׳ 2013, 0:21
ą
קורה שורץ,
3 בדצמ׳ 2013, 0:22
ą
קורה שורץ,
3 בדצמ׳ 2013, 0:22
ą
קורה שורץ,
3 בדצמ׳ 2013, 0:22
Comments