הורים לבני ובנות מצווה שמחפשים פעילות מעשירה וקצת אחרת – מוזמנים להזמין את החבר'ה של בנות ובני המצווה למרכז מהותי.
בפעילות נשלב ערכים, התבוננות, שאילת שאלות ושיחה על התקופה המיוחדת הזו ובכלל.
ציוד: כלי כתיבה כמספר הנוכחים, פתקים במספר פי 6 ממספר הנוכחים.
זה משחק שאפשר לשחק במסגרתהמשפחתית, או ביום הולדת עם החברים. כל אחד מהמששתתפים מקבל שישה פתקים וכלי כתיבה אחד. כל משתתף רושם על שלושה פתקים מה הואאוהב- לאכול,לשחק, לראות בטלויזיה, לקרוא, להכין, סוג ספורט וכו'. על שלושה פתקים נוספים הוא ירשום מה הוא שונא. כשכולם סיימו, מניחים את כל הפתקים במיכל ומערבבים אותם. רושמים על לוח או דף גדול את שמות כל המשתתפים. לפי תור, כל אחד שולף פתק. האחרים - וגם הוא עצמו - מנסים לנחש מי כתב את הפתק. ה"מחבר" מצביע בסוף. מי שניחש נכון, מקבל נקודה על הלוח. מנצח מי שקיבל הכי הרבה נקודות- זה מעיד על כך שהוא/היא מכירים היטב את בני המשפחה או את החברים.
ציוד: הדפים המצורפים.
הילדים כבר הספיקו לטייל בחו"ל ולספוג רשמים ומידע. הנה רעיון: הכינו להם חידון של מקומות מפורסמים בחו"ל. צלמו את הדפים האלה, חלקו את הילדים לקבוצות. תנו לכל קבוצה דף ובקשו שיחליטו מה המקומות המצולמים. אחר כך העבירו את הדפים בין הקבוצות כך שכל קבוצה תקבל כל דף. הקבוצה שמצאה את מירב המקומות, היא המנצחת.
ציוד: כל ילד מחזיק את הטלפון הנייד שברשותו.
הילדים יושבים במעגל. כל ילד וילדה בוחרים חפץ כלשהו מהחפצים שבסלון הבית או בגינה בה נערכת מסיבת יום ההולדת. הילד מתחיל לחשוב על החפץ שבחר וכותב מחמאות עליו למכביר, מבלי לגלות לאיזה חפץ הוא התכוון. כשכולם יסיימו לכתוב, כל ילד יקרא בתורו את המחמאות שהעניק לחפץ שבחר. הילדים האחרים אמורים לנחש לאיזה חפץ הוא החמיא.
הילד שיצליח לנחש נכונה הכי הרבה פעמים, הוא הזוכה בתחרות המחמאות.
דוגמאות:
נניח שיום ההולדת נערך בסלון הבית. דני יכול לכתוב:
" הצבעים כל כך יפים והרמוניים. זה משרה שלוה והנאה מרובה. נעים להביט ולהתפעל.זה גודם לי לחשוב על העבודה המרובה שהושקעה עד שזה מוצג לפני".האם דני מתכוון לזר הפרחים שבאגרטל? אולי הוא מתכוון למפה הרקומה שעל השולחן? ואולי הוא מתכוון לתמונה שתלויה על הקיר? מי יודע למה התכוון דני?
דוגמא נוספת: יעל כותבת: " אני כל כך שמחה לחשוב על הקשר הפתוח עם העולם שבחוץ בעזרתך! אפשר לחשוב על כל מה שיש שם, על כל מה שמתרחש שם, על כל מה שאני יכולה לתרום וכיצד אני יכולה להשתלב בכל ההתרחשויות!"
האם יעל התכוונה לדלת היציאה מהבית? לחלון הפונה לרחוב או אולי לטלויזיה שעל הקיר?
כל האפשרויות פתוחות וכל הניחושים ישעשעו מאד את החוגגים.
יום הולדת שמח!
.ציוד :מטפחות לקשירת עיניים כמחצית ממספר הילדים המתארחים
מכינים פרס נחמד במקום בולט, באחד מקצוות הגינה / החדר שם נערך יום ההולדת.
מעמידים את הילדים במעגל, בקצה השני של המקום. מבקשים שיספרו:1,2. כך נוצרים זוגות. מבקשים מכל ילד שמספרו 2, לקשור את העיניים שלילד מספר 1. כעת כל הילדים שמספרם 2 מדריכים את בני הזוג שמספרם 1 , כיצד להגיע לפרס. אסור בתכלית האיסור לנגוע בבן הזוג: מותר רק לתת לו הדרכה מדוייקת ככל האפשר. מי שמגיע ראשון לפרס, מקבל אותו. הצחוק מובטח!
ציוד: סלסלה גדולה, המון פרטי לבוש מצחיקים, מוזיקה
לאחר הגעת כל המוזמנים ליום ההולדת, תמנו מישהו אחראי על השמעת המוזיקה. הילדים יושבים במעגל. תתחילו להשמיע מוזיקה ותעבירו את הסלסלה עם פרטי הביגוד מיד ליד. ברגע שהמוזיקה נפסקת, מי שהסלסלה בידו חייב להוציא פריט לבוש וללבוש אותו, כמיטב הבנתו. לאחר שהוא סיים, משמיעים שוב מוזיקה והסלסלה ממשיכה להסתובב. המשחק נמשך עד שאחרון הפריטים הוצא מהסלסלה. כעת כל המשתתפים קמים ומתחילים להציג את ה"יצירה". הצחוק מובטח! ח