משחקים ליום הולדת 7-8 

1. משחק בקופסת סרדינים.

ציוד: מנחה שיסביר את המשחק.

המשחק מתאיםלילדים בני 7-8. אם מארגנים לאחד מהם יום כיף או יום הולדת, אפשר להציע את המשחקהזה.

העיקרון: מאדדומה למשחק המחבואים, רק בשינוי קל. כל הילדים, פרט לאחד, עוצמים עיניים וסופריםבקול רם עד מספר שהוחלט עליו מראש. בינתיים, הילד היחיד שלא עוצם עיניים, מחפשלעצמו מקום מחבוא.

כשמסתיימתהספירה, כולם מתחילים לחפש את האחד. הילד הראשון שמוצא אותו, לא צועק בקולי-קולות.להפך: בשתיקה מוחלטת, הוא מצטרף אליו במחבואו. האחרים ממשיכים לחפש, עד שילד שלישימגלה את השניים שקדמו לו ומצטרף אליהם.

כך, לאט אבלבטוח, כל הילדים מתחבאים ומצטופפים במחבואו של הראשון.

בסיבוב הבא,הילד הראשון שמצא את המתחבא, הוא זה שיתחבא ראשון וכל האחרים יעצמו עיניים.



2. משחק "כוכב נולד".

ציוד: פתקי נייר, עפרונות - ואם יש, רצוי מיקרופון.

יש ילדים שאוהבים לשיר ויש ילדיםששונאים לזייף. חגיגת יום ההולדת זאת הזדמנות טובה לתת לילדים שרוצים לשיר, להופיע.הילדים האחרים ישמשו כקהל ויש לאפשר להם לדרג את הראשונים.

בקשו מכל הילדים שרוצים לשיר לקוםולעמוד מימין, למשל. כתבו על פתקים מספרים עוקבים ,כמספר הילדים שיופיעו. תערבבואת המספרים בקערה ותנו לכל "זמר" למשוך פתק. שימו על חולצתו של כל ילד מתמודדאת הפתק שהוא הגריל, ותצמידו אותו עם סיכת בטחון, ליתר בטחון.

כל שאר הצופים יקבלו כל אחד עפרוןומספר פתקים כמספר המתמודדים. ההנחיה ברורה: אם הם אוהבים את ביצוע השיר, כותביםאת מספרו של "הזמר המבצע" ושמים את הפתק בקלפי שהכנתם מראש (קופסת טישוריקה, למשל). אם המתמודד לא נשמע לילד, הוא יכתוב את הספרה "0" במקוםהמספר שעל החולצה של המתמודד(כדי שלא יראה חשוד אם לא יכתוב כלום).

בסוף תחרות השירה, שני "שופטים" יספרו את מספרהקולות שצבר כל ילד שמתמודד ויכריזו על המנצח. הנה נולד כוכב!


3. הטוש הקבוצתי - משחק לשיתוף פעולה.

ציוד: טושים שחורים  ועבים, דפי נייר גדולים , חוטי צמר או חוטי ניילון, פרסים כמספר הילדים בקבוצה.

נניח שיש 20 ילדים שמשתתפים במסיבת יום ההולדת. מבקשים מהילדים לספור עד 5, לפי תור. כל ילד חייב לזכור מה המספר שלו. אחר-כך מבקשים מכל הילדים שמספרם 1 לשבת יחד, מאלה שמספרם 2 לשבת יחד וכו'. כך נוצרות 4 קבוצות שבכל קבוצה 5 ילדים.

נותנים לכל קבוצה דף נייר גדול וטוש שחור. מציידים כל ילד בחוט ניילון - או צמר - לא ארוך ועוזרים להם לקשור את החוט לטוש. כך נקבל טוש "קבוצתי", אליו קשורים 5 חוטים, שבקצה של כל חוט קשור ילד. 

כעת מסבירים לילדים שאנחנו מניחים את הטוש על הנייר הקבוצתי. הילדים צריכים לנסות לצייר מבלי לנגוע בטוש, אלא רק ע"י משיכה בחוט האישי של כל אחד.

הקבוצה שתצייר את הציור הקבוצתי הכי יפה, תזכה בפרס.


4. משחק זיכרון.

ציוד:מנחה!

מושיבים את כל המשתתפים במעגל. הראשון אומר:

-הייתי בקניון וקניתי מטריה.

השני צריך לזכור מה אמר הילד שלפניו, לחזור על כך ולהוסיף עוד חפץ.

-הייתי בקניון, קניתי מטריה וספר.

השלישי:

-הייתי בקניון, קניתי מטריה, ספר ותיק.

המנחה חייב לזכור היטב הכול. הילד שטועה, צריך לדקלם שיר, לספר בדיחה או כל עונש אחר שנוח לו לבצע.

5.חיקוי קולות.

ציוד : פתקים רשומים מראש.

מכינים מספר פתקים כמספר המשתתפים. על כל פתק רושמים שם של בעל חיים או חפץ המשמיע קול. מתקשים בציור? כתבו את השם. למשל: צפרדע, פרה, סוס, אופנוע, כלב, חמור, חתול, שעון, חתול, תרנגול,שואב אבק,  ברווז וכו'. מקפלים את הפתקים, מכניסים את כולם לכובע או למיכל ומערבבים. כל ילד  מושך פתק. לאחר שכולם לקחו פתק אחד, מתחילים את המשחק. כל ילד  צריך להשמיע את הקול האופייני לחיה המצוירת או החפץ המצויר, והאחרים צריכים לזהות את החיה –או את החפץ.

6.משחק דמיון.

ציוד : שני פתקים ריקים וכלי כתיבה לכל משתתף.שני מכלים.

מבקשים מכל משתתף לרשום על פתק אחד מה היה רוצה לקבל כמתנה ליום ההולדת.אוספים את כל הפתקים במיכל א'.

כעת מבקשים מכל משתתף לרשום על פתק אחר מה קיבל באמת ליום ההולדת. אוספים את כל הפתקים בכלי ב'.

מערבבים היטב את כל הפתקים. נותנים לילד הראשון למשוך פתק אחד מכל מיכל, להקריא קודם את הכתוב בפתק ממיכל א' ואח"כ את הפתק ממיכל ב'.

למשל:"הייתי רוצה לקבל נסיעה לחו"ל". "קיבלתי כותונת לילה". 

7.אכלת אותה (את העוגיה...)

ציוד:מקל ארוך (של מטאטא,למשל), 3 בישקוטים, חוטים.


על מקל של מטאטא  קושרים בעזרת שלושה חוטים דקים   3 בישקוטים: אחד באמצע המקל, ושניים בשני הקצוות. מחזיקים את המקל במאוזן בגובה סביר. 3 ילדים צריכים לנגוס מהבישקוטים עד שהבישקוט נגמר. הילד שמצליח לשיר או לשרוק ראשון, מבלי לפזר פירורים, הוא המנצח.

8.זה לא סטאנד -אפ, אבל כמעט...

ציוד:ילדים עם בטחון עצמי וחוש הומור.

"צודק מי שצוחק אחרון". ילד שחושב שהוא מצחיק, יושב על ארבע ועושה פרצופים מצחיקים כדי להצחיק את אחד הילדים היושבים במעגל. הילד היושב צריך להתאפק לא לפרוץ בצחוק. אם צחק, הוא צריך לרדת על ארבע ולנסות להצחיק ילד אחר.

9.הצחוק בריא לבריאות.

ציוד:כסאות.

מושיבים את הילדים בשני טורים, ילד מול ילד, או על כסאות, או על הרצפה. הם צריכים לשבת כך שסוליות הנעליים שלהם יגעו זו בזו.

מוציאים את אחד הילדים, קושרים לו את העיניים. הוא צריך לעבור מעל רגלי הילדים, מבלי לדרוך על אף אחד. מותר לעזור לו רק בדיבורים ולהדריך אותו.

כך עוברים כל הילדים.

כשמגיע תורו של הילד האחרון, לאחר שקושרים לו את העיניים, מסמנים לכולם, בשקט, שיאספו את רגליהם. הילד מתאמץ לא לדרוך – אבל הדרך פנויה כולה!


10.דוגמית של דוגמנית.

ציוד:מטפחות, יריעות בד, סרטים, מחרוזות.

משחק זה מתאים יותר לבנות מאשר לבנים. מחלקים את הילדות לשתי קבוצות: קבוצה של דוגמניות וקבוצה של מעצבות. כל ילדה יכולה לבחור לאיזו קבוצה עליה להשתייך. הבחירה צריכה להיעשות כך שהדוגמניות והמעצבות במספר שווה, כך שלכל דוגמנית תהיה מעצבת אישית. יש רק להסביר שאחרי סבב ראשון, מחליפים תפקידים – כך שכל ילדה תהיה גם דוגמנית וגם מעצבת.

בהינתן האות, כל מעצבת בוחרת את הפריטים היפים בעיניה והולכת "להלביש" את הדוגמנית. התחרות היא לא על הזמן, אלא על התוצאה.

כשכל הדוגמניות כבר "מעוצבות", הן מהלכות על "מסלול" שהכנו מראש והקהל מחליט מי המנצחת בסבב הראשון.

בחלק הבא, עוברים לחילופי התפקידים.

 

11.פסלים אנושיים.

ציוד:חדר גדול נוסף או חדר מדרגות.

מוציאים את כל הילדים לחדר אחר ומשאירים רק ילד אחד. אומרים לו שיציג פסל, מה שבא לו. אח"כ מכניסים ילד שני. שואלים אותו איך לדעתו מוטב שיראה הפסל. הוא מתקן את התנוחה, ואז משאירים אותו גם באותה תנוחה.

מכניסים ילד שלישי, כדי שיתקן את שני הפסלים העומדים. כמובן שגם הוא מצטרף לפסל – וכך הלאה, עד שכולם "מפוסלים".


12.משחק חמשת החושים - ראה משחק אחרון לגיל 5-6.


13. התחלה של מלתחה.

ציוד:גופיות או חולצות לבנות פשוטות כמספר המשתתפות ובמידות תואמות, צבעי בד, צבעי טוליפ, דבק גוטרמן,כפתורים צבעוניים. מחטים,מספריים וחוטים אם הילדות יודעות לתפור או אם יש מספיק אמהות שעוזרות בחגיגה,פתקים מודפסים(ראה תוכן בסוף הכתבה).


ציוד: גופיות או חולצות לבנות פשוטותכמספר המשתתפות ובמידות תואמות, צבעי בד, צבעי טוליפ, דבק גוטרמן,כפתוריםצבעוניים. מחטים,מספריים וחוטים אם הילדות יודעות לתפור או אם יש מספיק אמהות שעוזרותבחגיגה. 

בנות בגיל 7-8 חוגגות ימי הולדת רק עםבנות, לכן נוכל לערוך את החגיגה סביב נושא שמתאים לילדות: העשרת המלתחה. 

חשוב: יש להכין משטחי עבודהגדולים:שולחנות או משטחים בגובה נוח לגובה הילדות.

לאחר ההתכנסות, ההתרגשות וחלוקתהמתנות לחוגגת או לחוגגות – במידה ויש יותר מחוגגת אחת, עוברים למלאכה עצמה.הפעםנשלב דמיון,טעם, מוטוריקה עדינה ומעט התמדה.

תנו לכל ילדה חולצה והציעו לה לציירעליה כל מה שהיא רוצה או אוהבת: פרחים, פרפרים (או שניהם), פרצופונים, ציפורים,צעצועים – בקיצור, כל מה שהיא אוהבת או יודעת לצייר טוב.

בשלב שני, הילדות צריכות לצבוע אתהציור עם צבעי הבד. הן יכולות לקשט עם הכפתורים – אותם אפשר לתפור או להדביק עםדבק גוטרמן. מאד יפה לקשט גם עם צבעי הטוליפ, עם נצנצים למיניהם וכו'.

בסוף המסיבה, כל ילדה לוקחת את החולצההביתה ובהזדמנות הראשונה תוכל להתגנדר אתה.

ציידו כל ילדה בפתק שהדפסתם מראש שבורשום שיש לכבס את החולצה על צד שמאל ולייבש רק בשמש ולא במייבש – אחרת הציוריםייפגעו.

14. צודק מי שצוחק אחרון.

ציוד: פתקים ריקים ופתק אחד עם סמיילי.

המשחק פשוט מאד ולא דורש שום ציוד מיוחד. יש להכין פתקים ריקים כמספר הילדים ורק על פתק אחד לצייר סמיילי. מקפלים את הפתקים וכל ילד מושך פתק. כל הילדים מתיישבים במעגל ורק הילד שמשך את הסמיילי עומד במרכז. התפקיד שלו זה לעמוד ליד כל ילד שבמעגל ולנסות להצחיק אותו בפרצופים, תנועות, שירים, בדיחות - מה שבא לראש. ברגע שאחד הילדים מתחיל לצחוק, הם מתחלפים בתפקידים.


15. נראה אתכם מתקבלים לקרקס!

ציוד: כדורי גומי קטנים, פי ארבע ממספר המשתתפים.

חלקו לכל אחד מהילדים שני כדורי גומי, בגודל של כדורי פינג-פונג. קונים אותם בזול בחנויות של חפצים זולים. כל ילד צריך לנסות לזרוק ולתפוס בכל יד כדור, עד כמה שהוא יכול לעשת זאת בו-זמנית. מי שמצליח, יקבל כדור שלישי ואפילו רביעי. מצחיק מאד - בעיקר בגלל הפספוסים. אמנם רוב הזמן הכדורים יתגלגלו יותר על הרצפה מאשר באוויר או בידי הילדים, אבל זה בדיוק מה שמצחיק! הייתי מציעה שתרשמו על כל כדור את שם הילד שמקבל אותו, כדי שלא יתחילו לריב למי שייך כל כדור שמתגלגל .

יום הולדת שמח!

מזל טוב!



 16?אפשר להיכנס לארמון

ציוד: כתר של מלכה.

 יש לילדה יום הולדת ומנסים לארגן משחק חדש? מכינים רק כתר של מלכה ומציירים על רצפת הסלון קו ישר. אם נמצאים .בגינה, אפשר לצייר בגיר או להניח חבל /שרוך / מה שבנמצא, על מנת לסמן קו ישר

כלת יום ההולדת תניח את הכתר על הראש ותעמוד ליד הקו. הילדים האורחים יעמדו בטור במרחק של כ-10 מטר ממנה. הילדים ישאלו בקול גדול:

?המלכה, אפשר להיכנס לארמון-

המלכה יכולה לענות, למשל:     

!רק ילידי חודש מרץ-

אז ילידי חודש מרץ יתחילו לרוץ. המלכה אמורה לנגוע בהם. כל נגיעה מונעת מהילד האורח להיכנס לארמון.

 :אם אף אחד מהילדים לא הצליח להכנס לארמון, יגיע תור ילידי חודש אוגוסט, למשל. אפשר גם שהמלכה תגיד
!מי שלובש בגד בצבע ירוק רק -
,  . אם אחד הילדים מצליח לבסוף להיכנס לארמון מבלי שהמלכה תיגע בו, הוא יקבל את הרשות לקבל את הכתר. המלכה.
.תצטרף לילדים שמנסים להיכנס לארמון.



.17. בקצב המוזיקה של שלושה כלים


.ציוד: תוף קטן, חלילית ומפוחית

הילדים האורחים עומדים במעגל. ילדת יום ההולדת יושבת על כיסא ונותנת הוראות:

.כשאתופף, כולם צועדים צעד קדימה

.כשאחלל בחלילית, כולם עושים שני צעדים עם הגב לאחור

.כשאנגן במפוחית, כולם קופצים ימינה

.מי שטועה, ממתין בצד שלוש הוראות

כלת יום ההולדת מתחילה לנגן כל פעם בכלי אחר. כדי לבלבל, היא יכולה לנגן פעמיים ברציפות באותו כלי, למשל. כשהיא מחליטה להתחלף, היא בוחרת מלך או מלכה חדשים מבין הילדים שלא טעו אף פעם


18. קליעה למטרה בכיסוי עיניים.

ציוד: קופסת גפרורים, מטפחת לקשירת עיניים, 4 קערות גדולות/סירים, 4 כדורי ספוג או פינג פונג.

תכינו גפרורים כמספר הילדים המוזמנים ליום ההולדת. הסתירו את הקצה הצבעוני בכף היד ודאגו להוריד לאחד הגפרורים את הקצה ה"מדליק". עברו ליד כל ילד ותנו לו למשוך גפרור. הראשון שימשוך את הגםרור הקצר, יהיה הראשון במשחק.

תניחו על הרצפה,במרחק זה מזה, ארבע קערות גדולות מפלסטיק או ארבעה סירים . הדביקו לכל קערה פתק, עליו תרשמו את מספר הנקודות שהילד יקבל, כשיקלע למטרה. כעת ציידו את הילד בכדורי ספוג או בכדורי פינג פונג.

תערכו הצבעה בין המשתתפים ותחליטו האם ההישג המירבי יהיה כשכל הכדורים יגיעו למיכל עם הניקוד הכי גבוה, או דוקא כשבכל מיכל יהיה כדור.

כעת כסו את עיניו של הילד ובקשו ממנו לזרוק את כל הכדורים לכיוון המטרות.

בין אם המטרה היא להשיג את כל הפריטים בסל אחד או לקלוע לכל המטרות,, זה קשה יותר ממה שזה נשמע. הצטרפו אליהם ותראו!

אחריו כל אחד מהחוגגים האחרים ינסה את כוחותיו בקליעה למטרה.


19.קר, חם או לא חשוב. 

ציוד: כסאות ישיבה.

מהלך המשחק: מסבירים לילדים שהמנחה יזכיר חפצים שונים. אם המנחה יזכיר חפץ ששייך לחורף ולקור, כל הילדים צריכים להתכרבל ולחבק את עצמם. אם המנחה מזכיר מונח של קיץ, הילדים צריכים ללטף את המצח כדי להוריד את הזיעה. אם מוזכר חפץ ללא קשר לעונת השנה, הילדים צריכים לשבת בשקט. מסכמים גם שאם יש דבר ששייך יותר לחורף מאשר לקיץ, נוהגים בהתאם. וגם הפוך, כמובן. למשל: יש אבטיח גם בחורף,אבל הוא מאפיין דווקא קיץ.

מי שטועה, יצטרף למנחה כדי לבדוק את הילדים הנותרים.

למשל, אפשר לומר: גשם, חסקה, מגפיים,כרובית, סנדלים, כפפות,ביצה קשה, מטריה,מלפפון, משחת שיזוף, בגד ים, תנור חימום, גופיה, מעיל, כדורגל, מאוורר, מעיל, שמן, קרמבו, רכבת, ארטיק, פופקורן,סוודר, גלגל הצלה, סרט.

מזל טוב לחוגגים!



20.צעד קטן לאדם.



חתן יום ההולדת יעמוד עם הפנים לקיר, עם הגב לאורחים. המוזמנים עומדים בטור במרחק מחתן יום ההולדת

:חתן יום ההולדת נקרא כעת "רב חובל". רב החובל אומר לראשון בטור

21. ירקות, פירות ופרחים בלי שיניים.

כל הילדים שהוזמנו הגיעו ליום ההולדת. הושיבו אותם על כסאות במעגל והסבירו להם מה המשחק הראשון. הם אמורים לומר שמות של פירות, ירקות או פרחים לפי סדר הא-ב. זה לא קשה, נכון? אבל זה גם לא מצחיק! כדי שיהיה מצחיק, הורו להם שכל ילד – או ילדה – אמורים לומר את שם הפרי או הירק לא רק לפי הסדר, אלה גם כשהשפתיים שלהם מכסות על השיניים כל כך טוב, שלא רואים את השיניים שלו בכלל! איזה צחוק יהיה שם! ם


22. שאלה ותשובה.

הילדים יושבים אחד ליד השני. כל ילד שואל את היושב מימינו שאלה. למשל:

מה אתה הכי אוהב לעשות?

מה אתה הכי שונא לאכול?

מה המקצוע שאתה הכי אוהב?

מי החבר הכי טוב שלך?

מה הדבר הראשון שאתה עושה כשאתה קם בבוקר?

איפה היית בחופש הגדול?

כל ילד חייב לזכור אתהשאלה שהוא שאל  את הילד שיושב מימינו וגם את התשובה שהוא ענה לילד שיושב משמאלו. עושים את זה לפי תור, כדי שכולם ישמעו את כל השאלות ואת כל התשובות. כעת מבקשים מכולם לקום, להתפזר ולחזור למקומות שונים ממקומותיהם הקודמים. הם חייבים לחזור על אותה שאלה, אבל לילד אחר שכעת יושב מימינם. הילד שמימינו כעת חוזר על התשובה שענה מקודם. למשל:

מה אתה הכי אוהב לאכול?

איתמר.

מה המקצוע שאתה הכי אוהב?

חוף הים.