משחקי יום הולדת – גיל 4 - 3.


.משחק של נשיפות לפיתוח הריאות.1

ציוד: מפת שולחן גדולה, כדורון צמר גפן.


נותנים לכל הילדים להחזיק בשוליים של מפת השולחן. על המפה יש כדור קטן מצמר גפן. הילדים צריכים לנשוף חזק, כדי שכדור הצמר גפן לא ייפול לידם. אם הכדור ייפול ליד אחד הילדים, הילד צריך לשיר שיר או לומר משפט שלם.

2.לפיתוח חוש מישוש - וניחוש!

ציוד: שקית אטומה, חפצים שונים: ירקות, פירות, צעצועים שונים.

שמים בשקית אטומה מספר חפצים, למשל: גזר, כדור, נר, עפרון, מכונית צעצוע, בובה וכו'. המבוגר האחראי מחזיק את השקית מתחת למפה, מחליף כל פעם מקום ונותן כל פעם לילד אחר לשלוף חפץ מהשקית ולנסות לזהות אותו. אם הוא לא הצליח, עליו להעביר את החפץ לילד הבא אחריו, עד שמישהו מצליח לזהות את החפץ.

3. "חבילה הגיעה".

ציוד: מתנה קטנה, עטיפות רבות צבעוניות, טוש לכתיבה – והכנה מוקדמת.


!דואר ישראל פועל

עוטפים חפץ למתנה בניירות אריזה. על כל שכבת אריזה כותבים שורה. למשל: " לבעלת השיער הארוך ביותר", "לבעל השיער הבהיר ביותר", "לבעל כף הרגל הגדולה ביותר",

" לבעל כף היד הקטנה ביותר", " למי שקופץ הכי רחוק", " למי שיודע לשיר שיר הכי ארוך", "למי שמצליח לעמוד על רגל אחת זמן ממושך ביותר". על האריזה הפנימית ביותר לרשום :" למי שיש יום הולדת" או " למי שיש יום הולדת" בשבוע הבא.

4.נושפים על נרות ומחזקים את הראות.

ציוד: נר ,גפרורים, כיסא ,מטפחת לקשירת העיניים.

מכינים נר דולק על כיסא, בגובה סביר. קושרים את העיניים לילד שמתנדב להשתתף. מקרבים אותו לנר ומסובבים אותו שלוש פעמים סביב עצמו. הילד צריך לנחש היכן הנר ולנסות לכבות אותו ע"י נשיפה.

5. איתור כוון ומקום.

ציוד: משטח של שטיח מקיר לקיר, סקוטש, מטפחת לקשירת העיניים. הכנה מוקדמת .

משחק מאד דומה לקודם: אמנם זה דורש מעט יותר הכנה , אבל הוא פחות מסוכן. על שארית של שטיח מקיר לקיר על המשטח מציירים חתול, למשל .על פיסה נוספת של שטיח מקיר לקיר ציירו זנב של חתול. בצד הפנימי העליון של הזנב הדביקו פיסת סקוטש.

תלו את ציור החתול בגובה סביר. קשרו את עיני הילד המתנדב, סובבו אותו שלוש פעמים סביב עצמו ותנו לו את זנב החתול. עליו להצמיד את זנב החתול למקום המיועד לכך.

אין לידכם חנות שטיחים שממנה תוכלו לקבל שאריות? אז אפשר להשתמש בלוח עץ שאליו מצמידים גיליון ניר .אפשר לצייר גם ליצן, למשל ,ולצייר לו בנפרד כובע צבעוני. שימו בקצה הכובע ניר דבק מלופף בטבעת, או פיסת סיליקון דביק , כך שיידבק לציור – ותיהנו!

6.עבודות יצירה.

ציוד :מנקי מקטרות, עיניים שנדבקות.

חלקו את הילדים לקבוצות עבודה. כל קבוצה תקבל מספר שווה של מנקי מקטרות ויכינו מהם בעלי חיים, פרחים וכו'. בסוף המסיבה, כל ילד ייקח את עבודתו הביתה למזכרת.


7. תחרות בין שתי קבוצות.

ציוד: שני כדורים בגודל שווה ובינוני.


חלקו את הילדים לשתי קבוצות בגודל שווה. הם צריכים לעמוד בשני טורים.תנו לכל ראש קבוצה כדור. כשסופרים: "1,2,3" ראש הקבוצה צריך להעביר את הכדור בזרועות מורמות, מעל הראש, לילד שעומד מאחוריו. אם הכדור נופל, הקבוצה מפסידה נקודה.

לאחר שהכדור הגיע לילד האחרון בטור, הוא צריך להעביר אותו לילד שלפניו בטור, אבל הפעם שניהם מתכופפים ומעבירים את הכדור בין רגליהם הפסוקות.

מנצחת הקבוצה שסיימה ראשונה והפילה את הכדור פחות.


8. טיפים ליום הולדת לגיל הרך.

ציוד: שירי ילדים.


בהפעלת יום הולדת לגיל הרך (גיל 3-5) יש לתת תשומת לב מיוחדת ורגישה לילדים החוגגים . בגיל זה ניצור לילדים סביבה מוכרת וביתית עבורם , כך נגרום להם להרגיש בנוח, להשתחרר וחשוב מכך נוכל לגרום להם לשתף פעולה עם כל משחקי ההפעלה ביום ההולדת.

הדרך המובילה להגיע אל הילדים היא שילוב מוסיקה שהם מכירים כמו לדוגמא שירים מערוצי הפעוטות ושירים מסרטי ה DVD לילדים . באווירה כזאת תוכלו להשיג מילדי יום ההולדת שיתוף פעולה מלא וחווית יום הולדת מלאה .

כמו כן תנו דגש על מפעיל יום הולדת המנוסה בעבודה עם הגיל הרך מפעיל מנוסה יודע שבהפעלה ליום הולדת עם גיל זה יש עדיפות גבוהה להשתמש בדמויות / תחפושות שמוכרות לילדים מהאגדות, דמויות צבעוניות ססגוניות וחייכניות אך לא בדמות ליצן שבגיל הרך גורם לבהלה וחשש בקרב הילדים .


! עד מאה ועשרים


מי המלך החדש?9

ציוד: כתר מוזהב למלך, גיר.

את המשחק הזה יש לערוך בסלון ארוך, על מרפסת ארוכה, בקומת ביניים או בגינה - תלוי במזג האוויר.

ציירו בגיר שני קוים מקבילים, במרחק של 8-10 מטר זה מזה. חתן יום ההולדת עומד על קו קדמי, כשמאחוריו "הארמון" הדמיוני. על ראשו הכתר המוזהב. הילדים האורחים עומדים בטור מאחורי קו הגיר השני. המלך עומד עם הגב לאורחיו. האורחים שואלים:

  • כבוד המלך, אפשר להיכנס לארמון?

המלך מסתובב אליהם ועונה, למשל:

  • רק האדום יכול!

כל ילד שלובש פריט אדום מתחיל לרוץ לכיוון הארמון. המלך צריך לנגוע בכל מי שמתקרב, כדי למנוע ממנו להיכנס לארמון. מי שמצליח לעבור מבלי שהמלך נגע בו, מקבל את הכתר וממשיך במשחק.